Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til enkeltmandsvirksomhed ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Amino'er,

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig !!

Jeg står og er blevet tilbudt en mindre virksomhed, som pt er et I/S og ejes af 2 personer.
Hvordan klarer man den, når dette skal overtages - Jeg er jo kun 1 person.

Hvad jeg kan læse rundt på nettet, kan det ikke lade sig gøre at "nedgradere" fra I/S til enkeltmandsvirksomhed (?) uden at lukke I/S'et og oprette et nyt CVR nr og som enkeltmandsvirksomhed! Det bliver bare noget rigtig rod - Iform af det koncept firmaet kører og hvad det angår en masse aftaler/kontrakter som allerede er ude i marken.

Jeg tænker højt nu:

1, kan det lade sig gøre - At jeg komme med ind i I/S'et og de andre to trækker sig ud af det - Vil det stadig køre normalt videre?
2, Oprette et enkeltmands, som holdning selskab og lade det være 2' parten? ( Det vil bare skabe mere arbejde... Tænker jeg!!)

Virksomheden yder en rabat service - Der er ingået aftaler med forskellige butikker og privat folk kan købe et rabat kort, hvorved de så vil opnå rabat(er) hos de virksomheder/butikker som pt er med.

Der er intet underskud og hvad der er i firmaet, er afskrevet. Men der er måske for max 30.000kr iform af kort printer, flyers, roll-op stand mm. Derfor at jeg mener, at der ikke er nok aktiver i virksomheden til at kunne ændre det til et ApS.

På forhånd tak,

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 07:15

Hej ven.

Jeg tror umiddelbart du skal kontakte en revisor. Du rodder lidt rundt i det.

Og allermest væsentligt glemmer du goodwill. Du kan ikke sælge en virksomhed efter hvad den står bogført til. Skat vil mene der er tilknyttet noget goodwill som følge af de der er et kundekartotek/overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50

Når der som trådstarter skriver ikke er noget overskud, så tror jeg som udgangspunkt ikke at goodwill kommer på tale, og i en ren handel fra ejere til en helt 3. part kan jeg ikke se skat blande sig voldsomt i prisen. 

Derimod kan du ikke som jeg ser konceptet overtage og beholde samme CVR nummer, men må ud og få de som har kontrakter med det gamle CVR til at lade dig overtage disse. Det kan være en opgave for de som vil sælge dig aktiverne i det gamle I/S som du så køber ind i et nyt personligt CVR

Du skal ikke rode med holding der overtager noget i den sammenhæng som jeg ser det - køb aktiver i ren handel og kræv, at de inden har OK fra samarbejdspartnere til bytte af CVR nummer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)