Jeg har lige et spørgsmål som jeg har undret mig lidt over... Hvis man finder et produkt i udlandet, som man gerne vil importere, hvorledes forholder det sig egentlig så med ejerrettighederne fra producentens side? Er det lovligt påkrævet, at man kontakter producenten ved en evt. import af en varer, med henblik på videresalg med fortjeneste? Håber på svar på forhånd mange tak
|
DJB:Jeg har lige et spørgsmål som jeg har undret mig lidt over...
Hvis man finder et produkt i udlandet, som man gerne vil importere, hvorledes forholder det sig egentlig så med ejerrettighederne fra producentens side?
Er det lovligt påkrævet, at man kontakter producenten ved en evt. import af en varer, med henblik på videresalg med fortjeneste?
Der findes selvfølgelig argenturer på mange forskellige produkter, fra producentens side, men hvis et argentur ikke er muligt at få, er det så lovligt at importere en varer og distribuere videre uden en endegyldig accept fra producenten?Håber på svar
på forhånd mange tak
Hej.
Inden for EU er parallelimport tilladt så du kan importere og sælge varen uanset om der findes eneagentur.
mvh.
Sam50.