Hej Aminoer, Jeg er ved at bogføre og støder på nogle mindre udfordringer hvilket er følgende: 1. Jeg har modtaget et beløb fra en privat forsikring på min virksomhedskonto, dette beløb skal trækkes ud af virksomheden, da det angår privaten. 2. Udbetaling af børnefamilie ydelse kommer ind gennem nemkontoen der er tilknyttet min firmakonto, hvordan bogfører jeg dette korrekt, beløbet skal ikke indskydes i virksomheden, men trækkes ud og indsættes på min kærestes privat konto! 3. En kunde har indbetalt for meget på firmakontoen, dette har jeg fratrukket næste måneds faktura ifølge aftale, hvordan skal jeg registrere dette i systemet, så bank og bogholderisystem er ajour? 4. Har fået et midlertidigt privat lån (1 md.) der er indsat på firmakontoen, hvilket jeg skal betale retur 1. maj 2013, hvordan registrerer jeg dette korrekt? Det lånte beløb samt et mindre beløb fra firmaet er hævet fra firmakontoen.. Nu hvor det er skrevet her på Amino, i punkter, ser punkt 4 mig noget bøvlet ud, jeg håber dog på der er nogle gode bud på en løsning, så jeg kan komme videre med bogføringen og bruge min tid på det jeg er bedst til God dag til jer alle! Med venlig hilsen Cher Pedersen Telesvar 88 43 33 33 |
Hej Cher,
ad 1. Kredit bank og debit privat hævet
ad 2. samme
ad 3. Skriv en kreditnota å beløbet
ad4. kredit bank og debit privat hævet
Du SKAL have en bankkonto der udelukkende bruges til dit firma - din NEM-konto kan du bruge til privat så får du ikke sammenblandet din økonomi priv/firma!
Send mig en mail hvis du har brug for mere!
joma@stofanet.dk/ 4078 6158