Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Referencer på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 

Jeg har fornyligt indsat en annonce for en kunde i den blå avis.

 

Da det er en betalings annonce hvor jeg kunne sætte kundens link ind ventede jeg så

spændt på at aflæse hvor mange  reference hits jeg fik fra dba.

 

Skuffet måtte jeg efter en uge konstatere at ingen havde klikket på linket idet ingen hits refererede

til DBA i webstatistikken !

 

Jeg kontaktede salgs afdelingen hos DBA og bad om en forklaring. De sagde at de havde haft 34000 inde den første uge på den side hvor jeg havde sat annoncen ind med kundens link .  Det virkede helt ude i skoven, at ikke en eneste af 34000 havde klikket på linket. Jeg spurgte derfor om de evt. havde andre reference adresser som måske kunne figurere i min statistik....men de blev mig svar skyldig ?

 

Jeg sidder nu og overvejer om det overhovedet er pengene værd at annoncere der eller om det er mig der har misforstået noget m.h.t. referende sider i min statistik ?

 

Kan nogen byde ind på dette , tak ?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Såvidt jeg kan se anvendes der 2-3 redirects gennem diverse adservere og counter systemer inden brugeren  havner hos dig. Det er meget muligt at ferrer-informationerne i http-requestet ryger ud undervejs. Prøv at klikke på annoncen selv og se om den dukker op i dine statistikker.

 

Det er chokerende at DBAs sælgere ikke er mere vidende og opmærksomme på disse ting, og tilsyneladende ikke vil hjælpe dig med at finde ud af værdien af deres produkt. Chokerende!
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er da trist at høre om endnu en virksomhed hvor salgsafdelingen tilsyneladende ved minimalt om hvad de sælger. Jeg synes efterhånden det er oftere og oftere man støder på steder hvor en sten er en sten, en sælger er en sælger og en tekniker er en tekniker - og man skal en tur rundt om alle tre for at få den hjælp man har behov for. Endnu mere trist er det hvis det er en sælger der ikke blot er uvidende, men samtidig heller ikke tilbyder at undersøge det med det tekniske bagland for at vende tilbage til dig med et svar.

På sigt må det koste dem penge hvis servicen ikke er i orden, og jeg kan næppe tro at du er den eneste der savner muligheden for nemt at overskue det i den almindelige webstatistik genereret på baggrund af din websides logfiler (jo mindre der er en logisk forklaring på at det ikke virker lige i dit tilfælde, kan dog ikke se hvad det skulle være).

Har du ikke adgang til et login hos dem hvor du kan følge deres tal? (af ren nysgerrighed, ikke at jeg mener det skulle kompensere for manglen).
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også gøre det på den måde, at det link i dba referer til en særlige side som man ikke ser ude på kundens side. På den måde vil du kunne aflæse nøjagtigt hvor mange der har set den pågældende side (at den så evt. kan redirecte dem direkte til forsiden er så en anden ting).


 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange måder at måle besøg fra online kampagner - den dårligste, og mest upræcise er referrers, som i dette eksempel. Dette skyldes blandt andet de forskellige annoncenetværks måder at redirecte rundt på og dels brugernes netwærks opsætning, browser og firewall.


Den metode jeg normalt anbefaler er, at anvende en "on-site" måling, frem for referrers. Det kan enten gøres som ovenfor beskrevet eller ved at tilføje et nikt parameter i dine kampagne URL''er (alt efter hvad dine webanalyse værktøjer understøtter) - f.eks. : www.ditwebsite.dk/dinside.html?kampagne=dba

 

jeg anbefaler at man anvender et webanalyse værktøj der understøtter flere forskellige løsninger til måling af kampagner, da det ikke altid er muligt at anvende dem alle i alle situationer. F.eks. vil det ofte være en fordel med korte URL''er i email markedsføring, og derfor anvendes tit redirect URLs, hvorimod det er bedre at anvende parameter tracking i f.eks AdWords og ved banner annoncering.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)