Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sydamerika

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sindy
Søger efter små ukendte perler på kysten af Colombia med smukke strande - gerne små landsbyer og max. med 100.000 indbyggere :=)
Kender du nogle?
Hilsen
Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chico,

Jeg bor i Colombia på 3. år - ganske vist i Bogotá, men jeg har forhørt mig lidt omkring, udover at jeg har besøgt forskellige steder på den caribiske kyst.

Det man skal være opmærksom på er, at langt de fleste steder langs kysten er infrastrukturen virkelig underudviklet, og det gælder alt fra veje til elforsyning, internet og bygninger. Selv omkring de kendte turistområder (Santa Marta og Cartagena) oplever man en meget svingende kvalitet på hoteller og hostels.

Så i virkeligheden kommer det helt an på, hvad du reelt søger; hvis du bare vil have en tom strand uden civilisationens hjælpemidler og bygge noget op helt fra bunden, finder du dem i tusindvis, særligt i området over mod Córdoba. Er du mere krævende, bliver det straks sværere - typisk ville man måske kigge efter noget nybyggeri et sted som Isla de Barú, lidt syd for Cartagena. Det område har potentiale for driftige hostel-ejere alene fordi der så mange turister i nærheden, og fordi turismen vækster voldsomt i nogle relativt koncentrerede punkter.

Husk også at filosofien i Colombia omkring turisme er lidt anderledes end vi er vant til;  hvis man gerne vil lave noget dyr, high level økoturisme, er det ofte væk (!) fra nærliggende landsbyer og byer. Jo færre naboer, des nemmere er set at holde styr på sikkerheden med nogle få vagter. Det der med hyggelige, sikre og velholdte byer findes ikke rigtig på kysten... 

Spørg endelig, hvis jeg kan uddybe noget :)

/Tommy

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)