Jeg formoder, at trådstarter opkræver dansk moms på de solgte varer, når han skriver det er dropshipping. For så er sælger jo i DK, og derfor er salgsprisen inkl moms. Men jeg ville da kontakte SKAT og få et bindende svar, hvis jeg stod i denne situation. For så er man på den sikre side, og så kommer der heller ik nogle overraskelser... |
Fashion-Seller:Jeg formoder, at trådstarter opkræver dansk moms på de solgte varer, når han skriver det er dropshipping. For så er sælger jo i DK, og derfor er salgsprisen inkl moms.
Når prisen pr enhed ik er over grænsen, så går de igennem tolden uden problemer. Hverken samfundet, kunden eller andre bliver snydt ved dette setup, da sælger har opkrævet salgsmomsen.
Hvad er så vitsen med at sende en masse små forsendelser under 80 kr per styk - det hele må da give samme told for importører eller? Hvis de blev importeret normalt - ville told lægge alle under 80 kr forsendelser sammen og beregne samlet told - undgår man det ved at dele det og sende det som dropshipping? Lyder underlligt
vh