Jeg føler min kommune har drevet gæk med mig, jeg var til BRUG FOR FOR ALLE møde på kommunen i starten af marts 2013. Jeg henvente mig til kommunen i 2010 efter at have drejet nøglen om på min forretning, solgt alt hvad jeg ejede og erklæret personlig konkurs m.m. Jeg var fuldstændig nedbrudt,nedslidt, og plaget af min tinitus som aldrig før. Jeg mødte en´på byens kræmmermarked i forsommeren 2012 fra gamle dage, fortalte min situation og sagde at jeg ikke var særlig tilfreds med at skulle forsørges af det offentlige, han gav mig den ide´at jeg kunne da selv træde til med noget indtægt, ved at blive kræmmer i weekenderne og kunne jo nøjes med en´ af dagene eller ingen, hvis kroppen ikke kunne, dette fortalte jeg kommunen og de støttede det fuld ud og fik til 1-jan 2013 men nåede aldrig at få planen ud i livet. pga operation,brækket arm m.m. Jeg bliver indkaldt af jobcenteret til et tværfaglig møde i marts i år, der er 4 personer fra kommunen og jeg selv og de opfordre mig til at starte op som selvstændig på kræmmermarkeder og evt. en net butik og jeg vil blive suppleret økonomisk svarende til kontanthjælpen hvis jeg ikke ville kunne klare det selv, jeg bliver glad da jeg får at vide jeg bare kan gøre det i det tempo der nu passer mig og mit helbred og tager glad hjem, ikke med fornyet energi men med et smil om munden da jeg nu forhåbentlig kan tilføre min forsørgelse lidt penge jeg selv har tjent. Jeg får efter et par dage et brev hvor planen er skrevet og ser de skriver at jeg starter op d. 1-4-13 så jeg får travlt med at oprette et skema til skat og med at få en netbutik, bruger alt hvad jeg kan og er så stresset at mit blodtryk koger over hvilket gør at jeg har konstant knaldende hovedpine men er opsat på at indfrie deres betingelse for opstart. Jeg ringer så til ydelsesafsnittet i min kommune dagen før påske og der får jeg så at vide at det kan jeg godt droppe og har bedt min sagsbehandler der er lige så chokkeret som mig om at få det på skrift......jeg er stadig i chok over at 4 voksne mennesker i et tværfaglig team i den grad har trukket mig rundt i manegen og ikke kan komme med noget som helst der gør denne beslutning retfærdig de snakker om love og regler og om at det bare var en et eller andet plan og samtidig beklager de at de ikke vidste at det kunne man altså ikke lave en plan om i min kommune .................... jeg har alle mails mellem mig og min sagsbehandler hvor også ydelsesafsnittet er involveret fra første gang hvor de ville indgå i min plan og frem til idag ! Jeg er 61 år og venter nu på det brev de 4 personer der var med til mødet ikke vil skrive men har overladt det til ydelsesafsnittet om at sende mig , jeg har stadig mit moms nr. men kan ikke gå på marked og sælge de ting der er indkøbt til formålet ( har levet på en sten for at indkøbe småting på ebay) ............HAR FÅET AT VIDE AT JEG IKKE MÅ TRÆDE TIL MED selvtjente penge selvom de jo skulle fratrækkes min kontanthjælp............ DET MÅ JEG IKKE !!!!!!! MEN KAN FÅ FULD KONTANTHJÆLP uden at lave noget men ikke førtidspension fordi jeg ikke er handicappet som man skal være efter den nye lov siger min sagsbehandler..............HAR fået at vide at der ikke er nogle i Danmark der får supplerende kontanthjælp hvis de er selvstændige !!!!!! jeg er i chok og lader ikke dette ske uden at kæmpe , venter på brevet og går så videre med det ! kunne godt tænke mig at høre et par kommentar til dette :) |
APRILSNAR
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)