Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget fylder din Wordpress blog?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har gået de seneste par dage, og undret mig lidt. 

Jeg har haft kørt en wordpress blog i et par år. Bloggen er ikke så meget en blog, som et lokalt forum/portal, for mode og andre ting. Jeg har siden droppet projektet lidt, og har siden købt en del domæner, som jeg tænkte jeg skulle have gang i. 

Det viser sig dog så.. at jeg simpelthen har brugt ALLE 30GB af min plads på Surftown, og da jeg undersøgte det, fandt jeg ud af, at det åbenbart var nogle modebloggere der havde lagt nogle meget store billedefiler op, til deres indlæg. Ca. 1000 billeder.. og med hurtig matematik må jeg konkludere at hvert billede fylder ~30MB stykket? Utroligt. 

Anyway.. Jeg kan ikke købe mere data, eller få et større webhotel hos Surftown, så jeg må jo have slettet noget.

Mit spørgsmål er dog - Hvor meget fylder din wordpress blog? Er mine tal fuldkommen abnorme? Er det normalt at der på én hosting, kun er reel plads til et domæne? (Selvom der er "plads" til 19)

Mvh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 14:37

Nikolaj Gilstrøm:

Hej Amino!

Jeg har gået de seneste par dage, og undret mig lidt. 

Jeg har haft kørt en wordpress blog i et par år. Bloggen er ikke så meget en blog, som et lokalt forum/portal, for mode og andre ting. Jeg har siden droppet projektet lidt, og har siden købt en del domæner, som jeg tænkte jeg skulle have gang i. 

Det viser sig dog så.. at jeg simpelthen har brugt ALLE 30GB af min plads på Surftown, og da jeg undersøgte det, fandt jeg ud af, at det åbenbart var nogle modebloggere der havde lagt nogle meget store billedefiler op, til deres indlæg. Ca. 1000 billeder.. og med hurtig matematik må jeg konkludere at hvert billede fylder ~30MB stykket? Utroligt. 

Anyway.. Jeg kan ikke købe mere data, eller få et større webhotel hos Surftown, så jeg må jo have slettet noget.

Mit spørgsmål er dog - Hvor meget fylder din wordpress blog? Er mine tal fuldkommen abnorme? Er det normalt at der på én hosting, kun er reel plads til et domæne? (Selvom der er "plads" til 19)

Mvh.

En WordPress-blog fylder ikke ret meget. 50-100 mb. Jeg har endda haft blogs der har fyldt mindre end det. Jeg har før haft blogs, hvor selve hjemmesiden inkl. MySQL database, filer, emails, alt fyldte 30 mb.

Du kunne jo evt. køre de billeder der fylder meget igennem noget optimering, så de f.eks. ikke fylder 5 mega pixel, men kun de måske 300x300 du skal bruge eller whatever.

Det kan spare rigtig meget plads.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:48

30GB er meget, men hvis du har en masse modebloggere der uploader billeder, så kommer det hurtig til at fylde.

Din løsning må være at slette alle originalbillederne. Når dine brugere uploader et billede, resizer WordPress dem, og genererer 3 versioner af billedet. Den beholder dog original billedet, og det er det der fylder.

Alt efter hvor teknisk du er, så kan du prøve med denne løsning: http://wordpress.stackexchange.com/questions/17719/delete-the-original-big-size-image-after-upload-and-leave-only-3-images-crunched

jeg har ikke selv testet det, så gør det med omtanke.

Der er også mulighed for at du sætte max filstørrelsen ned, så dine brugere slet ikke kan uploade billeder over en hvis størrelse.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 14:48

Er det et webhotel eller en VPS du har?

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 14:51

VPS Pro Support:

Er det et webhotel eller en VPS du har?

Det er ret tydeligt ud fra hans indlæg at det er et webhotel han har.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 14:58

Okay, ja.. så lyder det da også helt skørt, at min fylder 30GB. Heldigvis kan jeg jo bare slette den, og det tror jeg umiddelbart bliver løsningen.

Det skal lige siges, at jeg faktisk i fortiden har forsøgt at reducere filstørrelserne med forskellige WP plugins.. De giver mig dog alle en error der siger hen ad; "Denne fil er for stor til at formindske", på alle billederne. Absurd ;-)

Men tak til jer der har svaret, skulle lige høre. Næste gang jeg starter sådan et projekt, må jeg nok hellere have en filstørrelses-politik på plads.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 17:46

Nikolaj Gilstrøm:

Okay, ja.. så lyder det da også helt skørt, at min fylder 30GB. Heldigvis kan jeg jo bare slette den, og det tror jeg umiddelbart bliver løsningen.

Det skal lige siges, at jeg faktisk i fortiden har forsøgt at reducere filstørrelserne med forskellige WP plugins.. De giver mig dog alle en error der siger hen ad; "Denne fil er for stor til at formindske", på alle billederne. Absurd ;-)

Men tak til jer der har svaret, skulle lige høre. Næste gang jeg starter sådan et projekt, må jeg nok hellere have en filstørrelses-politik på plads.

Du kunne jo også vælge at selv at rydde op i det som ovenfor beskrevet ved at slette de originale filer og lade dem WordPress har resizet blive. Det ville være rigtig synd at droppe projektet hvis det er successfuldt bare fordi der ikke er nok plads :)

Tror nok det plugin du henviser til har en begrænsning på 1 mb maks.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:22

Hej Nikolaj,

Der findes en plugin til wordpress der hedder Imsanity der kan hjælpe dig.

Når du installere den, så kan du gå til indstillinger, og så 'Imsanity', sætte en maks-bredde der (Jeg tror standard er 1024/1024 pixel.

Som de anbefaler, er det en god idé at tage backup af wp-content/uploads inden du begynder. Men du kan herefter trykker på 'Search Images...'

Den vil give 250 billeder tilbage af gangen, og du kan trykke 'select all', og trykke 'resize', den vil så resize 250 billeder. Så kan du genindlæse siden, eller trykke på 'search images...' igen og den vil lave en søgning igen efter 250 billeder over den defineret størrelse.

Det gør at du kan automatisere hele processen med at fjerne de 'originale' utrolig store 30 megabyte billeder, og sætte dem ned i en størrelse som er 'venlig' og spare dig plads.

Jeg lavede en lille test, og tog 8 billeder jeg har fra istock, normalt fylder disse 8 billeder 13megabyte, og ved at resize dem, kom de ned i 1.5megabyte i størrelse.

Jeg håber det kan fjerne en del af den plads du bruger!

Held og lykke, og sig endelig til hvis du har brug for hjælp.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)