Hej Amino! Jeg har gået de seneste par dage, og undret mig lidt. Jeg har haft kørt en wordpress blog i et par år. Bloggen er ikke så meget en blog, som et lokalt forum/portal, for mode og andre ting. Jeg har siden droppet projektet lidt, og har siden købt en del domæner, som jeg tænkte jeg skulle have gang i. Det viser sig dog så.. at jeg simpelthen har brugt ALLE 30GB af min plads på Surftown, og da jeg undersøgte det, fandt jeg ud af, at det åbenbart var nogle modebloggere der havde lagt nogle meget store billedefiler op, til deres indlæg. Ca. 1000 billeder.. og med hurtig matematik må jeg konkludere at hvert billede fylder ~30MB stykket? Utroligt. Anyway.. Jeg kan ikke købe mere data, eller få et større webhotel hos Surftown, så jeg må jo have slettet noget. Mit spørgsmål er dog - Hvor meget fylder din wordpress blog? Er mine tal fuldkommen abnorme? Er det normalt at der på én hosting, kun er reel plads til et domæne? (Selvom der er "plads" til 19) Mvh. |
Nikolaj Gilstrøm:Hej Amino!
Jeg har gået de seneste par dage, og undret mig lidt.
Jeg har haft kørt en wordpress blog i et par år. Bloggen er ikke så meget en blog, som et lokalt forum/portal, for mode og andre ting. Jeg har siden droppet projektet lidt, og har siden købt en del domæner, som jeg tænkte jeg skulle have gang i.
Det viser sig dog så.. at jeg simpelthen har brugt ALLE 30GB af min plads på Surftown, og da jeg undersøgte det, fandt jeg ud af, at det åbenbart var nogle modebloggere der havde lagt nogle meget store billedefiler op, til deres indlæg. Ca. 1000 billeder.. og med hurtig matematik må jeg konkludere at hvert billede fylder ~30MB stykket? Utroligt.
Anyway.. Jeg kan ikke købe mere data, eller få et større webhotel hos Surftown, så jeg må jo have slettet noget.
Mit spørgsmål er dog - Hvor meget fylder din wordpress blog? Er mine tal fuldkommen abnorme? Er det normalt at der på én hosting, kun er reel plads til et domæne? (Selvom der er "plads" til 19)
Mvh.
En WordPress-blog fylder ikke ret meget. 50-100 mb. Jeg har endda haft blogs der har fyldt mindre end det. Jeg har før haft blogs, hvor selve hjemmesiden inkl. MySQL database, filer, emails, alt fyldte 30 mb.
Du kunne jo evt. køre de billeder der fylder meget igennem noget optimering, så de f.eks. ikke fylder 5 mega pixel, men kun de måske 300x300 du skal bruge eller whatever.
Det kan spare rigtig meget plads.