Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maxibrev Forsendelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender en del post til udlandet som maxibrev, vel vidende at der ikke er noget forsikring på det. Men der er jo ingen kunder der vil betale over 200,-kr. for at få sende f.eks. et halsbånd. Men det er nu også gået ganske godt ind til videre.

Men så bliver jeg kontaktet i går af en kunde fra UK, som siger at hun ikke har modtaget de varer hun har bestilt. Det viste sig, at de var sendt for over to måneder siden, men jeg kan jo ikke tracke dem.

Normalt erstatter jeg de varer, som ikke er kommet frem. Men er jeg forpligtet til det, når der er gået så lang tid før kunden reagerer???

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:40

Skal ikke kunne svare på om du direkte er forpligtet - men jeg vil ikke tro det. Det jeg finder bemærkelsesværdigt her er, at der netop er gået 2 måneder. Postforsendelser fra DK til UK, og omvendt, tager sjældent mere end et par dage, så at hun har haft tålmodighed til at give den 2 måneder, den tror jeg ikke helt holder vand. For mig kunne det lyde som en der vil have mere, gratis, men hvad ved jeg Smile

Måske du fremover skal prøve at indføre en form for klausul der beskriver, at kunden skal henvende sig indenfor ex. 1 måned ellers erstattes varen ikke. Det kan måske være lidt et problem hvis kunden sidder i USA eller Australien, da forsendelser dertil engang imellem tager 1 måned om at nå frem (det er dog sjældent).

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 16:40

Hej Allan,

Det var præcist det, jeg tænkte. Hvis det var mig, der ikke havde fået mine varer, ville jeg bestemt have henvendt mig efter max. en uge. Nu har jeg solgt varerne gennem Amazon, så det kan ikke nytte noget, at jeg sætter en klausul ind på hjemmesiden. Og jeg tor ikke, at Amazon har nogle klausuler vedr. den slags.

Jeg er selvfølgelig lidt bekymret for at miste den gode rating, vi p.t. har på Amazon UK. Men på den anden side, så er jeg også ked af at miste over 700,- (som var varens værdi inkl. fragt).

Du nævner sjovt nok lige, at det kan tage over en måned med forsendelser til USA. Jeg fik nemlig også en henvendelse fra en kunde i New York, som heller ikke havde modtaget sin vare, som blev sendt for tre uger siden.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Hansen:

Måske du fremover skal prøve at indføre en form for klausul der beskriver, at kunden skal henvende sig indenfor ex. 1 måned ellers erstattes varen ikke. Det kan måske være lidt et problem hvis kunden sidder i USA eller Australien, da forsendelser dertil engang imellem tager 1 måned om at nå frem (det er dog sjældent).

Nu er verden heldigvis skruet sådan sammen, at man ik bare kan lave sine egne regler og love. Men at man skal følge dem, som der er udstedt...

Kunden har ALTID 7-21 dages returret i EU fra MODTAGELSESDAGEN. Da kunden skriver, at hun intet har modtaget, så har hun stadigvæk ret til de varer, som hun har købt, eller at få pengene retur. Og det er uanset, om der går 1 uge, 1 mdr eller 3 mdr...
Det står også meget tydeligt i betingelserne for en indløsningsaftale!

Så trådstarter der er kun 2 valg her. Enten at sende nogle nye varer, eller også at refunderer beløbet til kunden... Alt andet kan blive en endnu dyre løsning, da du ender med chargebackgebyret + mistet betaling... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:53

Som skrevet, skulle jeg ikke kunne svare på om hun var forpligtet Wink Gav blot mine tanker, men super fedt at du kender til området Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)