Jeg sender en del post til udlandet som maxibrev, vel vidende at der ikke er noget forsikring på det. Men der er jo ingen kunder der vil betale over 200,-kr. for at få sende f.eks. et halsbånd. Men det er nu også gået ganske godt ind til videre. Men så bliver jeg kontaktet i går af en kunde fra UK, som siger at hun ikke har modtaget de varer hun har bestilt. Det viste sig, at de var sendt for over to måneder siden, men jeg kan jo ikke tracke dem. Normalt erstatter jeg de varer, som ikke er kommet frem. Men er jeg forpligtet til det, når der er gået så lang tid før kunden reagerer???
|
Skal ikke kunne svare på om du direkte er forpligtet - men jeg vil ikke tro det. Det jeg finder bemærkelsesværdigt her er, at der netop er gået 2 måneder. Postforsendelser fra DK til UK, og omvendt, tager sjældent mere end et par dage, så at hun har haft tålmodighed til at give den 2 måneder, den tror jeg ikke helt holder vand. For mig kunne det lyde som en der vil have mere, gratis, men hvad ved jeg
Måske du fremover skal prøve at indføre en form for klausul der beskriver, at kunden skal henvende sig indenfor ex. 1 måned ellers erstattes varen ikke. Det kan måske være lidt et problem hvis kunden sidder i USA eller Australien, da forsendelser dertil engang imellem tager 1 måned om at nå frem (det er dog sjældent).