Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert navn på faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nu er det sådan at jeg har fået købt udstyr(IT) til min virksomhed, jeg finder så ud af at de har skrevet mit navn helt forkert, og jeg har så bøvlet med dem som jeg har købt den af om at ændre navnet, og de har så fået gjort det,  men fakturadatoen på den (m. forkert navn) står til 12.03.13 og den nye faktura med den korrekte navn, står til 01.04.2013 - . 

På den nye faktura referere de til den gamle faktura således:  

"Bogf. POS-hoved .(den gamle faktura nr) 12.03.13"

Hvilken periode skal jeg så indberette købsmomsen til -  skal det så være fra perioden januar- 31 marts eller er det april - 30 juni? 

jeg håber i kan hjælpe med det, Tak på forhånd. 

Hilsen ny iværksætter ;) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44

Jeg ville tage ud fra deres tekst Bogf POS-hoved (den gamle fakt) 12-03-13 og lade momsen høre dertil, hvilket vel også stemmer med at du fik udstyret da. Har de klaret at lave den ny faktura med nyt faktura nummer også eller bare fået en ny dato på (spurgte manden af ren pjattet nysgerrighed)

I øvrigt ville moms næppe slå dig ihjeld for nogen af valgene, normalt skal faktura og leverance bare følge moms dato så derfor 1. kvartal, og hvis du dokumenterede hvorfor du gjorde som du gjorde, ville de sikkert være helt tilfredse tror jeg, for du har jo vist initiativ for at få tingene på rette plads

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 17. Apr 13
Skrevet kl. 17:53

Tak for det hurtige svar, jeg vil dog lige vente lidt med at indberette for så, at se hvad andre mener omkring dette. 

Ja Jeg har fået en ny faktura nr. og dato :) :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33

Harun:
Ja Jeg har fået en ny faktura nr. og dato :) :) 
så burde det sælgene firma i høj grad også ha givet dig en kreditnota på den første Smile

Altid klogt at vente på second opinion - der kan være mange klogere hoveder herinde men har du fået levering i marts og faktura i marts og den nye faktura refererer til den gamle fra marts så sker der intet ved at tage momsen i kvartal 1 holder jeg fast i (og det er vel det du helst vil også går jeg ud fra)

vh

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 17. Apr 13
Skrevet kl. 18:45

Hov, den fik jeg med mailen, jeg overså den (nok fordi jeg ikke vidste hvad det var for noget Big Smile ). Men jeg tror jeg har regnet det ud :) 

Der er bare det at datoen på kreditnota er også d. 1 april :) Men den referere igen til den første faktura nr  og den nye :) så mon ikke at det går?  

Jeg er bare forsigtig for ikke at få et problem med det offentlige :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41

Harun:

Hov, den fik jeg med mailen, jeg overså den (nok fordi jeg ikke vidste hvad det var for noget Big Smile ). Men jeg tror jeg har regnet det ud :) 

Der er bare det at datoen på kreditnota er også d. 1 april :) Men den referere igen til den første faktura nr  og den nye :) så mon ikke at det går?  

Jeg er bare forsigtig for ikke at få et problem med det offentlige :) 

helt fint så har du fået den korrekt krediteret - og forsigtighed med ikke at få problemer tjener dig absolut kun til ære Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)