Hej Amino'er Nu er det sådan at jeg har fået købt udstyr(IT) til min virksomhed, jeg finder så ud af at de har skrevet mit navn helt forkert, og jeg har så bøvlet med dem som jeg har købt den af om at ændre navnet, og de har så fået gjort det, men fakturadatoen på den (m. forkert navn) står til 12.03.13 og den nye faktura med den korrekte navn, står til 01.04.2013 - . "Bogf. POS-hoved .(den gamle faktura nr) 12.03.13" Hvilken periode skal jeg så indberette købsmomsen til - skal det så være fra perioden januar- 31 marts eller er det april - 30 juni? jeg håber i kan hjælpe med det, Tak på forhånd. Hilsen ny iværksætter ;) |
Jeg ville tage ud fra deres tekst Bogf POS-hoved (den gamle fakt) 12-03-13 og lade momsen høre dertil, hvilket vel også stemmer med at du fik udstyret da. Har de klaret at lave den ny faktura med nyt faktura nummer også eller bare fået en ny dato på (spurgte manden af ren pjattet nysgerrighed)
I øvrigt ville moms næppe slå dig ihjeld for nogen af valgene, normalt skal faktura og leverance bare følge moms dato så derfor 1. kvartal, og hvis du dokumenterede hvorfor du gjorde som du gjorde, ville de sikkert være helt tilfredse tror jeg, for du har jo vist initiativ for at få tingene på rette plads
vh