Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min egen løn?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed. Jeg vil så bogfører udgifter og indtægter som man nu skal. Og til sidst på året vil jeg så se overskuddet som jeg går ud fra er det jeg skal betale skat af og det der så er tilbage er vel min løn?

Men skal man betale AM-bidrag, a-skat osv løbende i sin egen enkeltmandsvirksomhed, eller hvordan fungere det? Eller bliver det beregnet ved indberetningen for indkomståret 2013?

Hjælp hjælp :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36

Du har ført dit regnskab som du skal og ja nu har du dit overskud og det opgiver du i den udvidede selvangivelse i rubrik 111 og frem.

Ja man skal betale am bidrag og a skat løbende i personlig virksomhed som i alt andet, men du har så næppe som du skulle, forskudsregistreret. Det sker der så ikke noget ved, andet end, at du jo ikke har betalt skatten løbende og at du nu får en ekstraskat, som afhængig af størrelsen enten kan udløse girokort eller højere skat for 2014 (skat kan jo ikke nå at indkræve den før) så du skubber lidt en skatte bølge foran dig. 

Du vil så også få rente/strafrente for ikke at ha betalt skatten for 2012 i 2012. Fremover, ind og forskudsregistrerer. Du kan rette forskud flere gange under året om du vil

Din samlede skat, hvis dit overskud er korrekt beregnet, ville være ca 44% men da du får strafrente oveni, så skal du jo også sætte af til det. Det udgør

Restskat: Dag-til-dag-rente fra 1. januar til 1. juli 2,7 pct. 3,4 pct
Restskat: Procenttillæg 4,7 pct. 5,4 pct.

Nu kender du jo dit overskud og kan lave en frivillig indbetaling ved at logge på skat.dk som person, udfylde årsopgørelsen og vælge frivillig indbetaling og så slippe med den lave rente af den tid der er gået fra 1/1 til den dag du frivilligt indbetaler det beløb du ser som restskat når årsopgørelsen er korrekt udfyldt

Her kan du læse om hvordan man betaler SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED og her om hvor man skal føre REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:06

Mange tak,

Så når jeg har tastet mine tal i selvangivelsen, så bliver der genereret en ny årsopgørelse og ud fra den kan jeg se hvad jeg har i restskat, og det skal jeg så frivilligt indbetale?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52

Nemlig - og du vil se punkt om frivilllig indbetaling, som du kan køre via dankort direkte - og så kan du gå videre ind i forskud 2013 og lægge lidt på i virksomhedsindtægt og evt korrigere det under året, så du får betalt skatten som året går

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)