Kære Aminoer, Her et regnskabsmæssigt spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med. Mig og en kammerat har startet et I/S, hvor vi snart vil lancere en mobilvenlig og intuitive hold kalender, som primært henvender sig til foreninger og mindre virksomheder. Teknisk set består produktet af en hjemmeside og et kalendersystem. Når kunden har tilmeldt sig, logges der på kalendersystemet via hjemmesiden. Kunden betaler derefter et abonnement for at bruge kalendersystemet. Lad os sige at hjemmesiden- og kalendersystemet koster kr. 50.000,- ex. moms at få udviklet. Mit spørgsmål er om denne udgift er fradragsberettiget og hvordan det bogføres korrekt? En mulighed er at postere det som et aktiv og så straksafskrive det. En anden mulighed er at postere det som edb udgifter/software på resultatopgørelsen. Såfremt det ikke er fradragsberettiget, hvad er afskrivningsreglerne omkring software? Jeg ser frem til at høre fra jer. Med venlig hilsen Simon |
Hej.
Se evt denne tråd : http://www.amino.dk/forums/t/16997.aspx
*off topic* Har du undersøgt markedet om denne service allerede findes såsom Microsofts cloud service ?
http://www.microsoft.com/OEM/en/products/other/Pages/cloud_services.aspx#fbid=fDTvrHeGAWJ