Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning for køb af webside?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber der er nogen som kan svare på dette:

Hvis jeg køber en hjemmeside med trafik på til 90.000kr, kan jeg så afskrive den samme år den købes?

Eller skal afskrivningen deles op over flere år? Jeg tænker at det nok er på samme måde som med IT udstyr at hvis det er over et bestemt beløb så skal kan man ikke trække det hele fra i skat samme år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:30
Helt enig med Peter. Du KAN straksafskrive, men du kan også vælge at aktivere sitet og afskrive det over flere år.
Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 20:10
Tak for jeres svar.

Er der nogen grund til ikke at straksafskrive det?

Jeg vil gerne betale så lidt som muligt i skat i år, da jeg også har en lønmodtager indkomst og betaler topskat, næste år, springer jeg ud 100% som selvstændig og så bliver den samlede indtægt mindre. Jeg vil fra 1. jan 2008 omdanne min personligt ejede virksomhed til et Aps.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Næ...det synes jeg bare du skulle gøre!

/Peter

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 19:02
Min revisor fastholder at en hjemmeside ikke kan afskrives samme år den er købt, han siger at der på immaterielle og materielle anlægsarkiver skal afskrives med 7 år i følge lovgivningen.

Når købs prisen er på 90.000kr så går det ikke med at afskrive på et år. Det er det samme gælder hvis man køber en skruetrækker til 90.000 den ville heller ikke kunne afskrives samme år.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hej!

Det er rigtigt, at der findes en regel, der siger afskrivning på 7 år for tidsubegrænsede rettigheder.

Man kan så diskutere, om det alene er licens-eller brugsrettigheder til know-how mv. du erhverver.

Såfremt det er det, kan der straksafskrives. Og det var det jeg opfattede.

Er det ikke det, har din revisor ret, og der skal afskrives over 7  år.

For at afklare, hvad der er korrekt, kræves nok en nærmere gennemgang af din købsaftale.

/Peter

/Peter

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 19:35
Der er som sådan ikke nogen købskontrakt. Men det er en hel hjemmeside jeg har købt, med indhold og brugere, formålet er så at sætte reklamer på og tjene på det. Så jeg ejer nu siden fra nu af og i evig fremtid.

Så sådan som du beskriver det er det vel en tidsubegrænst rettighed, da jeg jo i princippet kan tjene penge på den de næste 20 år, eller sålænge der er brugere og mulighed for annoncering.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hej!

Ja...må så vel tolkes derhen, at det er en tidsubegrænset rettighed, og så er din

revisor rigtig på den.

/Peter

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 20:33
Det er et immaterielt aktiv, der skal afskrives over flere år. Jeg har været i kløerne på Told og Skat på et tidspunkt, da jeg i første omgang troede at det kunne afskrives med det samme.

Told og Skat mente, at det skulle afskrives over 6-7 år. Men jeg fik dog forhandlet mig ned til 4 år, da 6-7 år kan være meget lang tid for en hjemmeside.

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)