Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på hudpleje produkt

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Savora:

.... Som jeg ser det bestiller jeg hjem fra min leverandør, hvorefter jeg har kontakt til et shippingfirma, som sørger for at fragte varerne til Danmark. Skal jeg så betale for en speditør eller lign. i DK og hvordan fungerer det? Herefter skal jeg så selv sørge for at køre varerne til kunden. Er det normalt til et stort hovedlager, hvor jeg bare aflæsser en container eller skal de have det på en speciel måde?

Mvh. Søren

Hej Søren

Min tidligere erfaring med kæderne, er at de typisk vil kræve en DDP pris af dig. Således har jeg været med til at vores kunder har taget full load containere hjem, hvor varene er solgt til de store kæder. De kræver typisk at godset bliver tømt ud af containeren, pakket på EUR paller, mærket og filmet før du leverer til dem.

Afhængigt af hvad du aftaler af Incoterm med din leverandør bør du enten få et tilbud på:

Hvis I aftaler: FOB <havneby> skal du bruge pris på:

Søfragt +BAF/CAF/PSS (eventuel North China Surcharge, Heavy Surcharge) (dette er de internationale omkostninger, som din leverandør ville betale hvis du købte CFR/CIF)

Dertil kommer de danske omkostninger:

THC, Vareafgift, ISPS, Toldkontrol, Import Dokuementation/Spedition, Fortoldning. (Dette er udleveringsomkostninger, de skal betales af varemodtager ved alle E, F og C incoterms. Ved D klausulerne er de for afsenders regning).

Så er der de leveringsrelaterde omkostninger.

Kørsel til terminal, container tømning, evt. palletesering og paller. Levering fra terminal til kædens lager.

Hvis du køber CFR kan du vælge at bede en speditør om tilbud på husspedition. Omkostningerne bliver da typisk baseret på et udlæg til rederiet, en spedition, fortoldning og leveringsrelaterede omkostninger. Det er min erfaring at det godt kan betale sig, at betale den ekstra spedition til speditøren, i tilfælde af, at man køber CFR/CIF.

Og endelig, uanset hvad, så husk en transportforsikring. De koster næsten ingen ting og de er så uendelige træls ikke at have, hvis der er noget som går galt. F.eks. Havari (vi så MSC Napoli ligge underdrejet ud for englands kyst i efteråret). Udgangspunktet i søfragt er, at ladningsejere og redder hæfter solidarisk for skib og last. Med andre ord. Hvis skibet bryder i brand, men der ikke sker noget med dine varer. Hæfter du alligevel sammen med resten af ladningsejerne for skaderne på skibet, skaderne på godset og bjærgringsomkostningerne. Det kan blive en dyr affære, især når det kombineres med, at der leveres for sent. Det dækker en transportforsikring. Se f.eks www.firstmarine.dk for mere om transportforsikringer.

Nu tror jeg efterhånden jeg har været min vanlige "checkliste" igennem, fra arbejde når folk ringer og spørger om transporttilbud og pointers vedr. transport.

Mvh, anders

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 00:29

Hej Anders,

turind tak for din lange checkliste. Jeg har dog nogle spørgsmål, for umiddelbart kan det godt lyde lidt indviklet.

Min leverandør leverer ikke FOB, men Freight Collect. Har jeg forstået det korrekt, hvis det er når jeg skal sørge for alt transport? eller betyder det noget andet?

Hvad vil en DDP pris sige?

Anders Rasmussen Modul:

Min tidligere erfaring med kæderne, er at de typisk vil kræve en DDP pris af dig. Således har jeg været med til at vores kunder har taget full load containere hjem, hvor varene er solgt til de store kæder. De kræver typisk at godset bliver tømt ud af containeren, pakket på EUR paller, mærket og filmet før du leverer til dem.

Kan du uddybe omkring full load containere - deler man med andre eller er det den billigste løsning oder was?

Kan det være et transport firma eller hvem kan man få lavet en aftale med at tømme containeren, pakket på paller, mærket og filmet?

Anders Rasmussen Modul:

THC, Vareafgift, ISPS, Toldkontrol, Import Dokuementation/Spedition, Fortoldning. (Dette er udleveringsomkostninger, de skal betales af varemodtager ved alle E, F og C incoterms. Ved D klausulerne er de for afsenders regning).

THC betyder hvilket? og ISPS? Hvilket prisleje taler vi evt.? Ifølge SKAT, er mine varer er omfattet af produkter med 0 % i told afgift.

Hvilke incoterms vil være at foretrække og hvad betyder de forskellige?

Anders Rasmussen Modul:

Hvis du køber CFR kan du vælge at bede en speditør om tilbud på husspedition. Omkostningerne bliver da typisk baseret på et udlæg til rederiet, en spedition, fortoldning og leveringsrelaterede omkostninger. Det er min erfaring at det godt kan betale sig, at betale den ekstra spedition til speditøren, i tilfælde af, at man køber CFR/CIF.

Hvad er CFR og CIF? Kan godt se det vil være en fordel at betale denne ekstra spedition - hvor meget drejer det sig om ca.?

TRANSPORTFORSIKRING - det vil nok være usmart at forsøge sig uden, hvis det nu går galt. så tak for den idé.

Det var vist lidt af en spørgejørgen runde.

Vh. Søren

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:31

Savora:

Hej Anders,

turind tak for din lange checkliste. Jeg har dog nogle spørgsmål, for umiddelbart kan det godt lyde lidt indviklet.

Min leverandør leverer ikke FOB, men Freight Collect. Har jeg forstået det korrekt, hvis det er når jeg skal sørge for alt transport? eller betyder det noget andet?

Hej Søren, for de forskellige Incoterms vil jeg anbefale dig, at kigge på http://www.transurance.dk/incoterms.php?page_id=6&menu=19 (forsikringsselskabet transurance) her er de enkelte incoterms meget godt beskrvet.

Freight collect, er enten EXW, FCA eller FOB.

DDP betyder, at du betaler Alle Transport Omkostninger, samt eventuel Told. Desuden og ikke uvæsentlig, er der i køberetslig forstand er der desuden først leveret når varerne er ved din kundes rampe.

Savora:

Hvad er CFR og CIF? Kan godt se det vil være en fordel at betale denne ekstra spedition - hvor meget drejer det sig om ca.?

TRANSPORTFORSIKRING - det vil nok være usmart at forsøge sig uden, hvis det nu går galt. så tak for den idé.

Det var vist lidt af en spørgejørgen runde. Vh. Søren

CFR betyder Cost and Freight. Din leverandør betaler hovedfragten. Dette kan dog være temmeligt uoverskueligt, at regne den samlede pris hvis du køber under dette handelsterm. (se f.eks. http://www.amino.dk/forums/p/343/3874.aspx#3874). CIF betyder, Cost Insurance and Freight. Din leverandør vil muligvis kalde dette for "Freight Prepaid".

Endelig ISPS og THC. Se http://www.modultransport.dk/www/MT_DK.asp?id=423&version=2 hvor der er en lille liste over de gængse søfragts termer - som man møder på en faktura.

Savora:

Kan du uddybe omkring full load containere - deler man med andre eller er det den billigste løsning oder was?

Kan det være et transport firma eller hvem kan man få lavet en aftale med at tømme containeren, pakket på paller, mærket og filmet

(FCL) Full Container Load, betyder egentlig bare, at du får transporteret en hel container. (Typisk skal du have 25CBM for, at det kan svarer sig, at transporterer en 20' container. og ca. 40-50 før det kan svarer sig, at få transporteret en 40'container). - tilbud er typisk fra Kaj til Kaj.

(LCL) Less Container Load - betyder, at du får varerne transporteret, men ikke får en hel container transporteret. Her betaler du pr. fragtpligtig ton, som skal transporeres. Tilbud er typisk fra Kaj til Stykgods terminal. Dvs. at dit gods står udpakket i den emballage det kom i fra leverandøren på en terminal. Typisk i Københavns frihavn eller Århus havn.

Hvis du har flere spørgsmål er du selvfølgelig også velkommen til, at ringe til mig inden for alm. kontor tid.

Mvh, Anders

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:31

Når du kommer så langt som til levering, så vil jeg råde dig til at have fuldstændigt styr på enheder pr. kolli og palle osv. Hvis det er en af de større detailkunder med centralt lager, som du har fat i, kan du risikere at de siger at de kun modtog 3800 selvom du var sikker på at der var 4000 stk. Og det får du først information om efter at de har indlæst godset. Du får blot en korrektion med modregning. Og den kan du ikke forhandle dig ud af. Derfor er det en en fordel at have indmeldt alle detaljeinfo til deres logistikafd.i forvejen. Der findes grossistvirksomheder som har haft udgifter på flere hundrede tusind kroner på dette. Lyder grotesk, men sandt. Jeg kan ikke nævne navne grundet tavshedspligt, men det sker! Så hav totalt styr på din logistik!

Shipping: Allier dig med en god speditør. I 99 % af tilfældene skal du betale fragten hjem. Ofte EXW med FOB ville være godt.

Såfremt det vitterligt er en større detailkæde du har fat i, så synes jeg det er godt gået, eftersom det lader til at du ikke har den store erfaring med import endnu.

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:37

Hej Heine, levering sker i hhv. 6 og 12 stk. pr. kolli. Det er fast fra min leverandør. Er dog ikke klar over kolli pr. palle. Men vil undersøge det straks. Da der er tale om en af de større detailkæder, vil jeg gerne undgå de problemer, som du beskriver. Da du ikke kan angive "snyderne", så kan du måske anbefale et fragtfirma?

Da vi kun er to i virksomheden, vil vi som en selvfølge heraf, også skulle stå for logistikken. Hvordan garderer vi os bedst i mod uventede problemer, som eksempelvis omtalte korrektioner / snydere?

Vores leveringsbetingelser er Ex works, så det er os der betaler.

Vi har pt. kontakt til 2 af de store kæder. Den ene er ret sikker og den anden kommer forhåbentlig også i hus.

Vh. Søren

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:42

hej

det bliver nævnt i den der tråd at avancen er på 2 på disse produkter, menes der så at det er indkøbs pris ex moms der bliver ganget med 2 for at få udsalgspris incl moms, eller skal momsen ligges oven i?

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:27

Hej

gange med 2 inkl. moms. Alstå du sælger for 100,00 ex. moms til butikken. Butikkens vejledende pris bliver 200,00 (inkl moms)

HeineK

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)