Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opskrivninger på driftsmidler?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Hvor i resultatopgørelsen skal man have opskrivninger på driftsmidler samt nedskrivninger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

Hvad mener du mon. Opskrivninger på driftsmidler er ret usædvanlige -( er jo ofte noget med bygninger/grunde) og nedskrivninger? vil jo være knyttet til den afskrivningsværdi der er på dem - og skal dokumenteres

Generelt kan driftsmidler under 12.300 samlet (sen lørdags hukommelse) afskrives i købssituationen, men du må nok være mere speciefik for at få et brugbart svar. Hvad er det du vil op eller nedskrive?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Jeg vil ikke op- eller nedskrive noget. Men sidder lige og læser for at udvide min horrisont, men har lidt svært ved at placere op- og nedskrivninger. Når du skriver "og nedskrivninger? vil jo være knyttet til den afskrivningsværdi der er på dem - og skal dokumenteres", hvad mener du så med det?

I et regnskab bruger du vel afskrivninger ved den lineære metode, men hvis man i et år konstaterer at driftsmidlet er blevet mindre værd, skal det vel nedskrives til den værdi det er værd, og det har vel ikke nogen sammenhæng med afskrivningerne? :)

Jeg kender godt til straksafskrivningsgrænsen, men visse ting kan jo ikke straksafskrives trods de ligger under beløbsgrænsen, da det jo også kræves at småanskaffelsen skal kunne bruges selvstændigt. Det vil fx sige at en printer ikke kan straksafskrives, da den ikke kan fungere uden en computer, og derfor bliver driftsmidler jo ret relevante, men af ren interesse ville jeg gerne vide hvordan det foregår når man op- og nedskriver. Skal de placeres i resultatopgørelsen mellem "Resultat før værdireguleringer" og "Årets resultat"??

På forhånd tak ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11

Jamen jeg tror bare du overvurderer betydningen af op og nedskrivninger. Det er ikke noget man normalt foretager. De aktiver man afskriver på har nu en gang deres afskrivningsværdi - og den ændre sig generelt ikke - og man roder ikke med at skrive noget yderligere af - eller op. Der ikke lige noget med at man "vurderer at det er blevet mindre værd" men det skal være kasseret eller det skal være solgt til 0 eller solgt til indtægt

Det betyder ikke, at en printer ikke kan gå i stykker  - Man vil jo så skulle dokumentere at dem er gået i stykker og nu skrevet til 0 - og at man så har købt ny - men jeg ville HVIS jeg nogen sinde ramte ind i behov for straksafskrivning - bogføre det som en omkostning i drift - printer smadret - mod status  - rest afskrivning.

En opskrivning forestiller jeg mig slet ikke mulig generelt - uden problemer - Sælges aktivet - sker det via salg med moms - og det er ikke noget du selv roder med at vurdere.

Jeg forestiller mig slet ikke det forekommer for små personlige virksomheder ret tit - det er ikke almindelige driftsaktiver man skriver op og ned -  så jeg tror ikke du behøver bekymre dig.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)