Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS indskudskapital

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt i tvivl omkring hvad man kan bruge som indskudskapital hvis man skal starte et ApS og hvem skal egentlig "godkende" og "vurdere" hvad f.eks. en computer er værd?

Og helt konkret, kan man så bruge en kassekredit som indskudskapital?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det andet end kontanter der skydes ind, hedder det apportindskud og det er en revisor der skal vurdere OG indestå for vurderingen. Løsningen er derfor klart dyrere end kontant stiftelse.

Hvis du taler om kassekredit som du personligt har og indestår for, ja så kan du bruge den - de 80.000 skal bare stå i det nye ApS - ikke som gæld - så er det dig der personligt skylder 80.000 på en privat kassekredit og skyder dem ind (og du kan så ikke bare hive dem ud igen efter stiftelsen) så er det OK

Du kan læse om at stifte ApS her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

venligst john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter f.eks kontant stiftelse som Cookie beskriver kan selskabet købe computeren af dig privat. Dette skal ske til markedsværdi. Taler vi en computer så kan du selv forestå værdiansættelsen men du står naturligvis til ansvar for at det er markedsværdien. Laver du en fornuftig og rimelig vurdering så kommer det ikke til at give problemer.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene. Vil jeg kunne bruge f.eks. webhoteller/domæner, bøger og andet inventar? Handler det i bund og grund om at det skal være noget der kan indbringe en værdi i tilfælde af lukning/konkurs?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja til begge dele som princip korrekt forstået, og da revisor skal stå inde for den værdi så vil webhoteller, domæner, bøger, gamle bærbare osv sjældent være en god vej frem. Det skal helst være noget med en værdi klart over 80.000 - en sprit ny varebil til 150.000 f.eks. ting som der ikke er problemer med at værdisætte og stå inde for, hvis lokummet kort efter brænder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay ja det giver jo meget god mening. Tak for hjælpen :-)

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)