Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program der kan læse og skrive PHP koder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Program der kan læse og skrive PHP koder

Med det mener jeg, at man evt. kan designe billeder og tekster og så bagefter kan man trykke på en knap, vis PHP koderne

og omvendt, jeg har et stykke PHP kode, som jeg gerne vil se et billedet af i programmet 

hvad kan anbefales

mvh

Geeked

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Keld Lanther:

Program der kan læse og skrive PHP koder

Med det mener jeg, at man evt. kan designe billeder og tekster og så bagefter kan man trykke på en knap, vis PHP koderne

og omvendt, jeg har et stykke PHP kode, som jeg gerne vil se et billedet af i programmet 

hvad kan anbefales

mvh

Geeked

Det er ikke noget man bare kan som sådan - hvis jeg da forstår dig korrekt. Det du jo kan gøre er at bruge Dreamweaver som er en WYSIWYG editor, og der kan du indsætte billeder, tekster mm, og så se det live. Men billeder og tekster er dog IKKE PHP, men html i 99,9 % af tilfældende. og omvendt kan du hvis du via WYSIWYG editoren indsætter noget PHP, også se dette hvis du da har en lokal server (fx WAMP), eller oploader det til en ekstern server/webhotel.

Det er et lidt svært spørgsmål at svare på da jeg ikke er sikker på hvad du mener

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Lanther:

Program der kan læse og skrive PHP koder

Med det mener jeg, at man evt. kan designe billeder og tekster og så bagefter kan man trykke på en knap, vis PHP koderne

og omvendt, jeg har et stykke PHP kode, som jeg gerne vil se et billedet af i programmet 

hvad kan anbefales

mvh

Geeked

Da PHP afvikles på serveren kan du ikke bare se det på den måde. Hvis du mener en PHP editor eller IDE kan phpDesigner fra MP Software bestemt anbefales herfra.

Men jeg tror du mener HTML. Der findes mange HTML editorer - eller WYSIWYG (What You See Is What You Get). Jeg er selv blevet en ret stor fan af WordPress' WYSIWYG editor - som kan findes når du laver en ny side eller post (der er en fane til HTML og en til visuel).

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu korrekt beskrevet, at lave en webside med PHP koder.

Man laver en webside som man ønsker den skal se ud, med billeder og tekster og farver.

herefter ville det være rart at kunne se det hele vist som PHP koder til brug i en eksisterende webshop

Omvendt, hvis jeg tager noget PHP kode fra webshopside eller fil, får det vist som en redigerbar side uden koder, tilretter siden som jeg ønsker og kan udlæse koden igen og indsætte denne i webshoppen.

kunne gøre det en gang for år tilbage med Frontpage, dog ikke med PHP koder

mvh

Geeked

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Lanther:

Det er nu korrekt beskrevet, at lave en webside med PHP koder.

Man laver en webside som man ønsker den skal se ud, med billeder og tekster og farver.

herefter ville det være rart at kunne se det hele vist som PHP koder til brug i en eksisterende webshop

Omvendt, hvis jeg tager noget PHP kode fra webshopside eller fil, får det vist som en redigerbar side uden koder, tilretter siden som jeg ønsker og kan udlæse koden igen og indsætte denne i webshoppen.

kunne gøre det en gang for år tilbage med Frontpage, dog ikke med PHP koder

mvh

Geeked

Så vidt jeg er orienteret findes der desværre ikke sådan et program. Det du kan gøre er at lægge en PHP-side op på en server, så gå ind på siden med en browser og vise kilden - så kan du se den HTML der bliver genereret af PHP.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, takker..

Det vil jeg så prøve på, det andet virkede bare nemmere, men sådan skal det nok ikke være.

Hvordan gør PHP programmørerne, når de skal lave koder på måske flere hundrede sider ??

mvh

Geeked

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte har man opbygget det sådan at en fil er inkluderet flere steder. Det vil sige - det stykke software der ligger på serveren (du kan i princippet også køre det på din egen maskine hvis du vil det) får at vide at den skal tage hvad der for eksempel ligger i header.php og inkludere i sideindholdet. Der er rigtig mange teknikker til det, og den jeg taler om her er bare den mest basale, men det bliver rigtig meget brugt, og tro mig, det sparer rigtig meget tid.

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De bruger en lokal server, en text editor og en browser.

Det hele deles så op i funktionelle bidder, det vil sige at den forside på et site bygget i php kan være forholdsvis kort, men hente flere elementer og sende dem til browseren som html.

En side baseret på Joomla kan have en index.php på 13 linier, men den kode der bliver returneret kan være på mange hundrede linier.

En side lavet med PHP fungere ved at du som besøgende laver en foresporgsel på en fil feks. index.php, når den hedder php til sidst behandler serveren den og returnere den som html.

 

En html side fungere ved at hvis der havde været en forespørgsen på index.html sender serveren den fil der hedder det uden at gøre noget ved den til browseren.

Teddy 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg skal til at lære en masse om PHP, det lyder spændende..

Kan godt se, at kildekoder ligner meget PHP, når man åbner dem med Notepad++

men HTML koder ligger åbenbart blandet sammen med PHP i skøn forening i PHP filen

tak..

Geeked

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)