Min ven har noget jeg gerne vil købe og sælge. Han sælger det som privat person så moms kan jeg jo ikke trække fra. Hvis jeg køber det af ham skal der så laves papir på hvem sælger er eller skal jeg bare smide det ind i Billys billing som køb fra privat? Gør det sig også gældende hvis jeg køber noget jeg selv har til at ligge og gerne vil have ind i firmaet?
Du kan godt købe noget fra din ven, eller overdrage private ting til firmaet. I første tilfælde skal der udstedes en faktura eller kvittering på købet. Dine egne ting kan du liste op i et excel-ark og bruge som bilag, med angivelse af beløb for hver enkelt genstand (dagsprisen for varen i den stand den er).
og husk, at de ting du køber ikke bare skal bogføres som udgift i firmaet, men skal ind i status som varelager - eller hvad det nu kan være, med mindre det er ting du bruger - som straksafskrives
Er det varer du skal sælge, så er det først en omkostning den dag det er solgt
Helt korrekt også, men ingen moms i den sammenhæng, først når du evt sælger tingene videre selvsagt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER