Hej Genier - Ikke ment sarkastisk. Jeg kigger lidt på søgemaskine i opstimering og lign. et godt eksempel jeg har fundet er pixmania.com.
Hvis du finder et hvilket om helst produkt på pixmania.com og søger på google efter det eksakte model navn så vil google finde en almindelig søgning af modellen på pixmania, listet hvis ikke øverst så indenfor top 3, OG der er en adword kampagne for modellen? opretter de virkeligt manuelt adwords kampagner for hvert produkt eller er der en anden smart automatiseret måde at gøre det på. evt. ved indlæsning af filer eller lign, som simpelthen tager informationen fra de forskellige produkter man har på sit site? hvis man har 200.000 produkter bliver det et ret uoverkommeligt arbejde at tilføje så mange kampagner.
Håber i kan hjælpe mig.
Mvh
Kim Sand Sørensen |
Spørgsmål ang. google adwords for alle produkter på site.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk
Ja det var en måde at gribe det an på, men stadig lidt langsommeligt når man har 200.000 produkter. Hvis man bare kunne importere sådan en .csv fil i google adwords administrationen, så ville det kunne gøre ret hurtigt.
Mvh
Kim Sand Sørensen |
Kan en eller anden ikke liiige give et crashcourse i hvad adwords er og hvordan det virker ??
/Ole
|
Google adwords er de små reklamer som kommer frem i højre side af skærmen samt nogle gange også øverste af de almindelige søgeresultater blot med lysblå baggrund, når du søger på google.com.
Med google adwords har du mulighed for selv at vælge hvornår din reklame skal vises, alt efter hvilke søgeord eller sætninger der søges på og alt efter hvor langt oppe i hierakiet du vil ligge jo mere skal du betale.
Læg mærke til at man siger at 85 % af alle mennesker søger i en søgemaskine når de skal finde et produkt eller lign. som de leder efter.
Mvh
Kim Sand Sørensen |
Bøllefrø, kig på https://adwords.google.dk/support/bin/answer.py?answer=6084&topic=115 ![]() |
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk
Kim... ved at gøre det til masseproduktion risikerer du jo også at smide penge ud af vinduet på upopulære søgeord, eller ikke komme op på listen ved de populære søgeord.
Det kræver jo en vurdering for hver enkelt gruppe hvis man skal have mest muligt ud af de investerede penge. |
Jeg vil mere sige at ved at du fx laver adwords kampagner for hvert produkt, med kun måske 3-5 søgeord specielt rettet mod dit produkt bagved kampagnen med en meget præcis overskriften, teksten osv, så ved "klikkeren" hvad der sker på den næste side når han trykker sig videre, istedet for en standard overskrift og tekst til 200.000 forskellige søgeord, som helt sikkert vil have en del frafald af folk som ikke gider at trykke på den selvom de er reelle kunder, men også en del klik fra folk som ikke har noget at gøre på sitet..
Desuden når du laver det på den måde hvor du har en helt masse forskellige så vil du - ja - ramme søgeord som er upopulære/sjældent brugte, men når de så bliver brugt omkring fx et specifikt model navn, så vil du få en utroligt god CTR og ROI da kunderne er reelt interesseret i det specifikke produkt.
I og med at søgeordet er upopulært så får du også et klik for minimumsprisen på 40 øre, så din pris for en konvertering, kan næsten ikke blive lavere på denne måde, den eneste måde du kan "fucke" en sådan ligetil konvertering op på er at dit website, pris og service hænger i bremsen.
Og med 200.000 google adwords kampagner til dit site, skulle der være en chance for et pænt besøgstal alligevel selvom du går udenom de meget brugte søgeord.
Mvh
Kim Sand Sørensen |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)