Du oplyser at du ikke ud fra billedet kan se hvem der har kørt bilen. Du kender ikke personen der har kørt bilen og det er ikke en der er ansat i virksomheden. Det har vi gjort mange gange og til sidst giver politiet op
Du oplyser at du ikke ud fra billedet kan se hvem der har kørt bilen. Du kender ikke personen der har kørt bilen og det er ikke en der er ansat i virksomheden. Det har vi gjort mange gange og til sidst giver politiet op
fedt nok - du skal bare lige være klar på at hvis det er DIN bil som du har lånt ud der klipper mit barn ned med 79 km i timen hvor der er 50 km begrænsning, så skal du ikke regne med nogen større kredit for mig. 79 km i timen hvor der er 50 km - good grief. Jeg ville gå lavt når det drejede sig om at prale med at flere gange at ha snydt politiet på den konto - men nogen er jo stolte af det, og det må de så leve med trækker dem voldsomt ned i mine øjne (og det gør de jo nok også ) men SKAM dig fede malerier hvis det er en fremgangsmåde du MANGE gange har måttet gribe til - din bil skulle helt enkelt nappes.
Nå men jeg forstår den med den franske og specielle kunde - så trådstarter må vel løse den så godt det er muligt - evt selv stå til ansvar hvis der skal lyves
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Flot at "udnytte" systemet sådan. Hvis man har kørt for stærkt, må man også tage konsekvensen. Danskere såvel som udlændinge.
@trådstarter: Jeg ville kontakte din leverandør og forklare situationen - også at det er strafbart for dig at tilbageholde informationer. Det burde enhver kunne forstå.
Så jeg frygter lidt at han blir meget svær at handle med i fremtiden hvis "jeg" sender ham en regning, men kan omvendt heller ikke bare betale rgningen da de jo vil have et navn :-(
Du kan sagtens betale regningen, du skal bare oplyse dit navn og tage skraldet. Om det er "det rigtige" at gøre, må være op til dig. Som samfund er vi jo tilfredse hvis vi bare kan straffe nogen for de forseelser der begås, og ikke så meget i hvem der bliver straffet :o)
Men hvis jeg var i dit sted ville jeg først og fremmest gøre op med mig selv om leverandøren er så vigtigt og brugbar, at det vil give mening at betale de 3.000 kr. af egen lomme og få klippet, hvis det i sidste ende vil koste samarbejdet at sende regningen videre til rette ejermand.
Derefter ville jeg kontakte ham, og tage en snak om den regning der er kommet, og ud fra den samtale tage stilling til hvad der skal ske. Nogen skal jo straffes for det her :o)
Så jeg frygter lidt at han blir meget svær at handle med i fremtiden hvis "jeg" sender ham en regning, men kan omvendt heller ikke bare betale rgningen da de jo vil have et navn :-(
Du kan sagtens betale regningen, du skal bare oplyse dit navn og tage skraldet. Om det er "det rigtige" at gøre, må være op til dig. Som samfund er vi jo tilfredse hvis vi bare kan straffe nogen for de forseelser der begås, og ikke så meget i hvem der bliver straffet :o)
Men hvis jeg var i dit sted ville jeg først og fremmest gøre op med mig selv om leverandøren er så vigtigt og brugbar, at det vil give mening at betale de 3.000 kr. af egen lomme og få klippet, hvis det i sidste ende vil koste samarbejdet at sende regningen videre til rette ejermand.
Derefter ville jeg kontakte ham, og tage en snak om den regning der er kommet, og ud fra den samtale tage stilling til hvad der skal ske. Nogen skal jo straffes for det her :o)
Hvorfor så ikke bare sende bøden videre til ham, give ham 3.000,- og du slipper for klippet? Han kan vel næppe få et klip ;-)
Hvorfor så ikke bare sende bøden videre til ham, give ham 3.000,- og du slipper for klippet? Han kan vel næppe få et klip ;-)
Som jeg ser det er det alt eller intet, hvis leverandøren er så besværlig som der gives udtryk for. Enten giver man politiet hans oplysninger og slipper selv, eller også tager man den fulde straf.
Hvad med at kontakte ham inden du udleverer navn osv. og sige at han er blevet taget i at køre for stærkt, og du er nødt til at udlevere hans navn, så kan du så sige at (som læst) det danske politi sjældent gør noget ud af sagen når det er udlændinge, men hvis han imod forventning får en bøde, skal du nok betale den. Og gør så også opmærksom på at den model ikke genanvendes næste gang han bliver taget i at køre for stærkt.
Fedt at opfordre trådstarter til at være et fjols, når der absolut ingen grund er til det. Han kan nægte at udtale sig, det er hans ret og det er straffrit. Dog kan han så ikke samtidig opfylde sin oplysningspligt og skal derfor betale en bøde.
Jeg kan godt forstå dilemmaet, men gør op med jer selv, hvor meget I vil lægge ryg og navn til. Det er ikke god reklame for et firma ikke at ville samarbejde med landets politi :)