Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fysisk butik og online butik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen herinde der har bade en fysisk butik og en online butik?

Oplever du/I at kombinationen øger/mindsker salget og kundetilfredsheden.

Takker på forhånd for alt hjælp Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:12

Hej Henriette
En veninde jeg har måtte i slutningen af sidste år dreje nøglen til hendes fysiske butik.
Men hendes webshop kører videre med stor succes.

Hun holdt ved i lang tid netop for at kunne give den ekstra service når kunderne besøgte forretningen.
Hun havde ikke nok kunder igennem til den fysiske butik kunne løbe rundt til sidst.

Det er et lille hint om at det kræver sit at have en fysisk butik i dag med alle de webshops og en stigende internethandel.

Tænker du kan lave ligeså god service via. webshop som fysisk butik. Mulighederne er mange.

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 12:16

Hej Ronni,

Tak for dit input.

Som det ser ud I dag, så har vi ingen online butik, men jeg har læst flere steder, at kombinationen kan øge omsætningen begge steder.

Henriette

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 12:34

Hej Henriette,

Vi sælger maling og tapet og oplever klart at kombinationen er rigtig god. Vi har rigtig mange besøgende på vores site og det er hel sikkert vores indtryk at det øger troværdigheden at vi ligeledes har butikker. Nu tror jeg at det kommer meget an på hvilken varer du sælger. Maling er jo relativ teknisk, men vi kan se at folk der først har besøgt en af vores butikker er mere tilbøjelig til at købe varer online når de køber igen.

Hertil skaber det også en tryghed at der er et telefon nummer, en adresse med åbningstider og et sted du altid kan komme og se udvalget eller få lidt faglige råd med på vejen.

En sjov kontrast er også at når det er dårligt vejr så stiger antallet af gæster samt ordre på nettet, hvorimod der er lidt mere stille i butikkerne. Det gælder så ligeledes når det er rigtig godt vejr, så slår kunderne gerne et smut forbi butikkerne.

Så alt i alt vil jeg anbefale det, men igen afhængig af dit koncept og hvilken varer du udbyder, for det kræver flere omkostninger og mere arbejde, så der skal selvfølgelig være en mening med det hele...

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 10:32

Hej Peter,

Hvor længe har i haft webbutikken?

Hvis den er nyere, kan/vil du dele hvor meget jeres omsætning har ændret sig efter i har fået webbutik?

Henriette

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 10:43

Hej Henriette,

Jeg kan slet ikke forstå at i endnu ikke har en internet butik, hvis i allerede har en fysisk. Der er utroligt mange fordele ved at være på nettet og ved at sælge på nettet, og hvis du laver det lidt smart så kan de " døde" perioder i den fysiske butik bruges til at svare mails, pakke bestillinger osv fra internet butikken. I internet butikken vil du opleve at du pludseligt har hele Danmark .. Ja faktisk hele verden som handelsplads hvis du vil det .. Og din internet butik vil samtidig kunne trække flere kunder til din fysiske forretning ..

Du burde slet ikke være så tilbageholdende.. At drive en webshop er selvfølgeligt krævende, men den kan altså potentielt også lave en hel del penge ekstra hver måned.. Har du brug for hjælp til hele webshop delen så kan du blot sende mig en besked her eller på mail info@md-solutions.dk så skal jeg nok få dig i mål med dit projekt.

Mvh Michal Johansen

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 10:51

Cross-Channel er en god idé at have. Det er fremtiden at flere webshops får showrooms eller fysiske butikker.

Flere fysisker butikker får også webshops for at nå ud til flere kunder.

Det er krævende, men skal man følge med så er man nødt til at tage nogle chancer engang imellem..

Tænk på at hvis du allerede har ekstern lager kan du jo bruge en fysisk butik som lager også.. 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 11:11

Tak for jeres indlæg.

Som det ser ud i dag, så har vi ikke en fysisk butik, vi er grossist. Men vores mange kunder, de har vores produkter i deres butikker. Salget går så fremragende, at vi overvejer en netbutik.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 11:22

Jeg vil sige at man sagtens kan have en webshop uden en fysisk butik, men slet ikke omvendt (selvfølgelig afhængig af hvad man sælger).

Både fordi det gør det muligt at komme bredere ud, men også giver muligheden for at undersøge tingene inden man tager i den fysiske butik, og derved kan lave et hurtigt "ind og ud" køb, på farten i stedet for at skulle bruge lang tid på at spørge om i har det ene eller andet.

Der er mange andre fordele, men jeg tror du forstår pointen :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:30

Hej igen Henriette,

Jeg tror ikke du vil få så meget ud af mine tal, fordi vi har postet rigtig mange penge i projektet. Kan da afsløre at siden hjemmesiden blev lanceret i 2009 har den som minimum fordoblet sig selv hvert år. MEN det der også er rigtig interessant er jo alle de besøgende. I skrivende stund har vi selv små 15.000 besøgende om måneden på vores side og jeg er af den overbevisning at det skaffer mange kunde ned til vores butikker. Jeg gør også meget ud af at vise butikkerne med billeder og galleri osv, så folk bliver inspireret og får lyst til at kigge ind. Jeg kan også på analytics se hvad brugere bruger tid på og dermed optimere hele den del....

Det kommer dog rigtig meget an på hvad du sælger, nu er vores produkter jo relativt tekniske, derfor er det ikke alle som spontant køber det på nettet, men med vores hjemmesider skaber vi tryghed og svarer på en masse spørgsmål og så vælger mange af vores besøgende på den måde os til istedet for andre...

Hvis du f.eks sælger børnetøj skal du passe mere på, det er nok en artikel rigtig mange efterhånden køber på nettet, "butik eller ej"

Jeg vil sige at lige meget hvad SKAL Du have en hjemmeside. I min verden er en virksomhed uden ene hjemmeside en "no go" simpelthen fordi hjemmesiden er dit visitkort til omverdenen.....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)