|
Hej med jer alle, Jeg fik lige et spørgsmål i dag som jeg ikke kunne svarer på, så håber i lige kan afklare sagen. Kan man som nystartet cvr- og moms-registrerer sig, men den første tid kører det som hobby virksomhed hvor man følger reglerne for dette, ved ikke at opkræve moms, fradrag moms ect. Og så senere gå over til at kører sin virksomhed erhvervsmæssigt og så begynde at beregne moms osv? Jeg blev spurgt af en som har nogle år tilbage på skolebænken før hun kan give det sin fulde tid, men vil gerne starte op så småt og bruge tiden på at finde kunder, tjene lidt skillinger osv. Men for at undgå at SKAT skal gøre den til hobbyvirksomhed og man ender med et smæk fordi man har fradraget underskud og moms, må en hobby jo være vejen i starten, men hun vil jo inden for de næste 3 år gå fuldt i gang. På forhånd tak. |
man kan ikke være momsregistreret og fakturere uden moms nej. Det er et enten eller. OG hvis man har underskud og fradrager det, fordi man faktisk ikke kørte virksomheden seriøst, ja så kan skat nægte en begge dele - men der er mange der bruger et år eller to på at løbe noget i gang
Hun må bestemme sig - du kender sikkert dette link http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html
vh
Bliv gratis medlem