Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Hobby til erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle,

Jeg fik lige et spørgsmål i dag som jeg ikke kunne svarer på, så håber i lige kan afklare sagen. Kan man som nystartet cvr- og moms-registrerer sig, men den første tid kører det som hobby virksomhed hvor man følger reglerne for dette, ved ikke at opkræve moms, fradrag moms ect. Og så senere gå over til at kører sin virksomhed erhvervsmæssigt og så begynde at beregne moms osv?

Jeg blev spurgt af en som har nogle år tilbage på skolebænken før hun kan give det sin fulde tid, men vil gerne starte op så småt og bruge tiden på at finde kunder, tjene lidt skillinger osv. Men for at undgå at SKAT skal gøre den til hobbyvirksomhed og man ender med et smæk fordi man har fradraget underskud og moms, må en hobby jo være vejen i starten, men hun vil jo inden for de næste 3 år gå fuldt i gang.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Det var også mit umiddelbare svar til hende, men ville lige vende tilbage til hende, så jeg var sikker på at det var rigtigt det jeg sagde :) Jo jeg kender linket tak :) Problemet for hende er hvis hun så også har startvanskeligheder når hun så går i gang seriøst, for så kan det jo trække noget ud med nogle ordenlige overskud. Men hun SKAL bruge et cvr-nr hvis hun vil starte småt op nu, og det giver vel også problemer hvis hun cvr-registrerer sig uden at momsregistrerer sig, for det er vel ikke bare sådan lige til at momsregistrerer sig efterfølgende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56

ikke hvis det hun beskæftiger sig med er momspligtigt. Muligheden for ikke at registrere moms er til ex holding og financielle selskaber

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)