Jeg har en kunde som har "fundet" nogle bilag fra december 2012. Jeg er i tvivl om hvordan jeg bogføre dem, da revisoren har afsluttet deres årsregnskab?
Når regnskabet er lukket og slukket, og du ikke kan nå at få posterne med i efterposteringer hos revisor, må de bare ind i 2013-regnskabet. Men det kan jo undre mig, hvis posterne er trukket i banken i 2012 og banken stemmer, at bilagene ikke er bogført og efterlyst. Først skal det i hvert fald tjekkes. Hvis det er kunden der har lagt ud personligt, så det ikke fremgår af banken, så bare ind med dem i 2013 og på mellemregningen.
Hejsa, er helt enig med ovennævnte kommentar - bare ind i 2013 regnskabet. I tilfældet hvor det har væsentlig betydning for regnskabslæseren dvs. der er tale om væsentlige beløb som er udeholdt af 2012 regnskabet, så kan det give mening at postere disse samt indsende nyt regnskab. Regnskabet skal vise et retvisende billede, der er dog tale om et væsentlighedskriterie og mon ikke du referer til mindre beløb ift. det samlede regnskab. Vurderingen af regnskabet vil ikke ændre sig markant hvis man havde disse tal inde i 2012 gætter jeg på...