Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om hvilken retning, jeg skal gå.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er en ung fyr, der netop er fyldt 18 år. Jeg har længe gået med tanke om, at jeg vil til at i gang med mit eget. Lysten er stor, og det samme er gåpåmodet. Dertil kommer dog, at jeg er i tvivl om, hvilken retning jeg skal vælge. Længe har jeg været overbevist om, at jeg vil ud at handle med aktier, selvom jeg endnu ikke har den store viden inden for området. Jeg er dog parat til at sætte mig ind i dette. En anden vej kunne være iværksætter. Tanken om at have sit eget tiltaler mig virkelig. Jeg står dog uden idé, ikke verdens største budget og minimal erfaring inden for området.

Så derfor ville jeg høre jeres råd. Bør jeg gå iværksætter- eller aktievejen? Hvad ville være det mest "optimale"?
I må endelig skrive, hvis I bør vide mere. 

Mvh
Glinvad

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:07

Hej Glinvad
Fedt du går med lysten og tankerne på iværksætteri.

Det gælder om at finde den rette idé og så brænde for den.
Man skal ikke bare starte noget op for at starte op.
Aktiehandel kan jeg ikke anbefale dig. Der er en stor risiko.

Hvis du vil læse om hvordan andre har startet op og hvilke udfordringer de har haft med deres virksomheder og få gode råd så kan du tilmelde dig www.startopmagasinet.dk

Så er du sikker på at være godt klædt på og have mulighed for at manøvrere udenom de samme udfordringer ;-) 
Jeg vil helt klart anbefale dig at gå iværksættervejen, men kun hvis du brænder for det.

En idé kan jo hurtig opstå. Måske du finder inspiration ;-)

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Hej Glinvad

Da jeg var lidt yngre tænkte jeg også, at det kunne være fedt at handle med aktier. Jeg havde læst, at man kunne tjene mange penge på det. Men mit bud er, at det kun er en meget lille %-del, der tjener penge på det i længden. Og det er dem, der er virklig dygtige til det.

Nu fortæller du ikke noget om, hvad du laver til dagligt lige nu. Men hvis du går på en uddannelse eller har tænkt dig at starte på en uddannelse, så vil det sikkert være fint at handle med aktier i fritiden. Og læse nogle bøger, så du kan tilegne dig noget viden.

Jeg tror ikke, at du skal regne med at tjene penge på det i starten. Derimod kan du regne med at miste nogle penge. Husk aldrig at investere flere penge, end du har råd til at tabe.

At blive iværksætter er helt klart en spændende vej at gå - noget jeg også selv har valgt. Her bør du tænke på, hvad du interesserer dig for, og hvad dine styrker og svagheder er.

Interesserer du dig for sport, mode eller noget helt andet? Vil du gerne drive en fysisk butik, eller skal det være noget online? Det skal lige siges, at det er meget billigere at starte noget online i forhold til en fysisk butik. Jeg tror også, at det vil være en god idé at starte ud med noget online i dit tilfælde, så du kan tilegne dig noget erfaring, og når du fortæller, at du ikke har verdens største budget.

Der er mange muligheder med online forretninger. Du kan starte en webshop og sælge det, som du interesserer dig for. Du kan starte en affiliate side. Du kan starte en serviceside ala agera.dk og autobutler.dk.

Hvad er du god til, og hvad er du mindre god til? Er du god til at lave hjemmesider? Hvis ikke, vil du så gerne investere tid til at lære det? Hvis nej, så bliver du nød til at betale dig fra det eller finde en partner, der kan finde ud af det.

Håber du kunne bruge det.

Spørg endelig, hvis du har flere spørgsmål. 

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 18:19

Hej Glinvad.

Jeg selv er 19, og blev CVR registreret med min webshop lige inden min 19års fødselsdag. Derudover har jeg spillet online poker siden jeg var 9 år, hvilket jeg formåede at tjene forholdsvis gode penge på. Og jeg vil mene at poker og aktiehandel kan sidestilles utroligt meget, da de begge er ting som kræver årevis af tilegnelse af viden, før man kan tjene ordentligt på dem - men de kan stadig risikere at være en forholdsvis ustabil indkomstkilde.

Nu hvor jeg tidligere har været indenfor et miljø som minder om det du er på vej hen i mod, samtidig med at vi er jævnaldrende, føler jeg at jeg kan komme med noget brugbart input i denne sammenhæng - selvom jeg dog bare tilkendegiver min enighed i de andres indlæg.

Gør hvad du føler for! Jeg har hele livet (siden 5 års alderen) gået med drømmen om at starte mit eget, være min egen chef, og have folk til at arbejde under mig. Dog har samfundets opbygning haft den indflydelse på mig, at jeg ikke troede det kunne lade sig gøre, før man var oppe i årene og havde fuldført sin udannelse. Jeg indså desværre sent (som 18-19 årig) at dette ikke var måden hvorpå det rent faktisk fungerede.

Så i stedet for at spille poker, som jeg havde gjort, for at tjene mine penge selvstændigt, startede jeg så min webshop.

Så hvad end du føler du vil, skal du "give den en ordentlig skalle" som Martin Thorborg ville sige ;) Dog vil jeg umiddelbart tro at aktiehandel kan blive trivielt i længden, modsat iværksætteri, hvor der er uanede muligheder.

Venlig hilsen,
Jonas 

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:33

Kan du slå til så man kan kontakte dig med PM på Amino? :)

Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Skrevet kl. 20:58

Ronni Larsen:
Hej Glinvad
Fedt du går med lysten og tankerne på iværksætteri.

Det gælder om at finde den rette idé og så brænde for den.
Man skal ikke bare starte noget op for at starte op.
Aktiehandel kan jeg ikke anbefale dig. Der er en stor risiko.

Hvis du vil læse om hvordan andre har startet op og hvilke udfordringer de har haft med deres virksomheder og få gode råd så kan du tilmelde dig www.startopmagasinet.dk

Hej Ronni

Først og fremmest mange tak for dit svar. Jeg er glad for, at du tog dig den tid.

Jeg vil kigge nærmere på det links, du har sendt. Jeg har samtidig indset, at det nok er iværksætter retningen, jeg skal stile i mod. Det andet er for tilfældigt og kræver samtidig en kolossal viden og en spand held for bare at kunne løbe rundt. 

Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Skrevet kl. 20:59

henrikladefoged:

Kan du slå til så man kan kontakte dig med PM på Amino? :)

Det skulle jeg meget gerne have slået til. Hvis dette ikke er tilfældet, må du lige skrive til mig igen.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Skrevet kl. 21:07

Jan Elmar Sørensen:

Hej Glinvad

Da jeg var lidt yngre tænkte jeg også, at det kunne være fedt at handle med aktier. Jeg havde læst, at man kunne tjene mange penge på det. Men mit bud er, at det kun er en meget lille %-del, der tjener penge på det i længden. Og det er dem, der er virklig dygtige til det.

Hej Jan,

Mange tak for det dybdegående svar. Bestemt brugbart!

Eftersom du ikke spår aktiehandel den store fremtid for mit vedkommende, tror jeg ikke, jeg vil beskæftige mig så meget med det. Nærmere have fokus på iværksætteri.

Jeg er studerende. Jeg går på Paderup Gymnasium i 1.g, fordi jeg tog 10. klasse med på et ElitesportsCollege. Netop derfor har jeg også stor interesse inden for sport og specielt fodbold. Hvis jeg kunne komme til at arbejde med noget i retning af dette, ville det bestemt være interessant. Dog er jeg også åben overfor andre idéer.

Jeg vil uden tvivl drive en webshop og ikke en fysisk butik. Jeg har på ingen måde budget til det sidst nævnte, og det har i første omgang heller ikke min interesse.

Jeg er endnu ikke god til at lave hjemmesider, men jeg er tilbøjelig til at lære. Jeg har tidligere betjent Photoshop.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Apr 13
Skrevet kl. 21:10

Jonas Mohr Pedersen:
Hej Glinvad.

Jeg selv er 19, og blev CVR registreret med min webshop lige inden min 19års fødselsdag. Derudover har jeg spillet online poker siden jeg var 9 år, hvilket jeg formåede at tjene forholdsvis gode penge på. Og jeg vil mene at poker og aktiehandel kan sidestilles utroligt meget, da de begge er ting som kræver årevis af tilegnelse af viden, før man kan tjene ordentligt på dem - men de kan stadig risikere at være en forholdsvis ustabil indkomstkilde.

Hej Jonas,

Mange tak for det rigtig brugbare svar. Skønt folk viser interesse og er åbne.

Som jeg har nævnt i de tidligere svar, satser jeg på at gå iværksætterretningen. Det er dét, jeg umiddelbart brænder mest for. Jeg er klar til at give det hele en ordentlig skalle!

Hvordan er det gået dig mht. din egen webshop?

Mvh
Glinvad 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Sebastian Glinvad Kristensen:

Jan Elmar Sørensen:

Hej Glinvad

Eftersom du ikke spår aktiehandel den store fremtid for mit vedkommende, tror jeg ikke, jeg vil beskæftige mig så meget med det. Nærmere have fokus på iværksætteri.

Du kan jo altid starte med aktiehandel på et senere tidspunkt. 

Jeg er studerende. Jeg går på Paderup Gymnasium i 1.g, fordi jeg tog 10. klasse med på et ElitesportsCollege. Netop derfor har jeg også stor interesse inden for sport og specielt fodbold. Hvis jeg kunne komme til at arbejde med noget i retning af dette, ville det bestemt være interessant. Dog er jeg også åben overfor andre idéer.

Jeg vil uden tvivl drive en webshop og ikke en fysisk butik. Jeg har på ingen måde budget til det sidst nævnte, og det har i første omgang heller ikke min interesse.

Det er en god start. Hvis jeg var dig, så ville jeg bruge nogle dage på at tænke over, hvad du gerne vil sælge. Det er en fordel, hvis du selv har interesse for produkterne, som du kommer til at sælge. Du kan nemt risikere at miste lysten og motivationen, hvis du sælger noget, du på ingen måde har interesse i.

Brug også noget tid på Amino og læs en masse tråde. Hvis du har spørgsmål, så spørg endelig. Se Martin Thorborgs videoer på Youtube. Du kan også købe nogle bøger. E-Pusher og Webshopbogen kan være en god start. Når du har fået webshoppen op at køre, kan du kigge på Sælg mere på nettet, Konverteringskarma, SEO-LEX, AdWords-LEXAnalyticsbogen eller AdWords Profit. Alle bøgerne koster uden AdWords Profit, men du kan hente en 'light' udgave af alle bøgerne, så du kan snuse lidt til dem.

Jeg er endnu ikke god til at lave hjemmesider, men jeg er tilbøjelig til at lære. Jeg har tidligere betjent Photoshop.

Der er forskellige muligheder. Du kan få en webshop, hvor du skal betale et fast beløb pr. måned. Det koster typisk 500-1.000 kr om måneden. Her kan du tage et kig på shoporama.dk. Eller du kan opsætte en "open source" løsning selv. Her kan du tage et kig på Magento. Jeg bruger også selv Magento i min webshop.

Hvis du har tænkt dig at betale dig fra det, kan du tage et kig på getashop.dk.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)