Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om hvilken retning, jeg skal gå.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Glinvad Kristensen:

Jonas Mohr Pedersen:
Hej Glinvad.

Jeg selv er 19, og blev CVR registreret med min webshop lige inden min 19års fødselsdag. Derudover har jeg spillet online poker siden jeg var 9 år, hvilket jeg formåede at tjene forholdsvis gode penge på. Og jeg vil mene at poker og aktiehandel kan sidestilles utroligt meget, da de begge er ting som kræver årevis af tilegnelse af viden, før man kan tjene ordentligt på dem - men de kan stadig risikere at være en forholdsvis ustabil indkomstkilde.

Hej Jonas,

Mange tak for det rigtig brugbare svar. Skønt folk viser interesse og er åbne.

Som jeg har nævnt i de tidligere svar, satser jeg på at gå iværksætterretningen. Det er dét, jeg umiddelbart brænder mest for. Jeg er klar til at give det hele en ordentlig skalle!

Hvordan er det gået dig mht. din egen webshop?

Mvh
Glinvad 

Hej Glinvad.

Jeg skal ikke være bleg for at sige, at der ikke er den store økonomiske gevinst ved den endnu. Til gengæld har jeg lært utrolig mange ting, på en masse forskellige områder, som jeg på ingen måde ville være foruden. Både amino, og bare iværksætteri generelt, har givet mig et helt ny måde at se på tilværelsen på!

Grunden til at der nok ikke er sket så meget ved min webshop, er at jeg har været utrolig længe under opstart, jeg har desværre haft mange andre ting at se til, som skole, min fritidsinteresse; programmering, og diverse fritidsaktiviteter. Desuden brugte jeg utrolig lang tid, lige efter opstarten af min webshop, på at programmere og dermed føre min anden side (vilduhelst) ud i livet. En faktor som har haft stor betydning for den langsomme udvikling, har været manglen på kapital - men heldigvis har jeg for ikke så lang tid fået et job, så nu er der begyndt at ske en rivende udvikling i webshoppen. For eksempel har jeg lige haft en trade agent hyret, til at finde nye leverandører, og skabe grundfundamentet for et samarbejde med disse, og inden for den næste uge, får jeg et helt nyt design til webshoppen. Jeg har desuden også et varelager med en værdi på omkring 10.000 kr. Så der burde forhåbentlig snart komme en masse salg, så det bliver endnu sjovere at drive webshop.

Du er forresten mere end velkommen til at kontakte mig såfremt du har spørgsmål, eller mangler en at sparre med.

EDIT: Skal forresten lige nævne at jeg kan skaffe dig kontakt til den host jeg benytter, de er super billige og udøver en suveræn support. Jeg har f.eks. ejeren af firmaet på skype, og kan praktisk talt spørge ham om alle spørgsmål angående webshoppen eller iværksætteri generelt. Jeg giver 111,25 kr. om måneden for at have begge mine websider kørende, og når du opretter en shop igennem dem, kan du benytte et af de themes som de har rettighederne til at bruge. Min webshops nuværende design, er et af disse themes.

Venlig hilsen,
Jonas 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare lige en lille sidebemærkning - man KAN godt blive iværksætter uden at starte en webshop eller arbejde med affiliate :-)

Det er sådan lidt et svar der kommer pr. automatik, vil du være iværksætter kan du enten vælge mellem at starte en webshop, eller lave nogle affiliate sider. Men der findes andre muligheder. Tænk bredt, og lad dig evt. inspirere af nogle virksomheder du finder interessante.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 01:22

Carsten Jacobsen:

Bare lige en lille sidebemærkning - man KAN godt blive iværksætter uden at starte en webshop eller arbejde med affiliate :-)

Det er sådan lidt et svar der kommer pr. automatik, vil du være iværksætter kan du enten vælge mellem at starte en webshop, eller lave nogle affiliate sider. Men der findes andre muligheder. Tænk bredt, og lad dig evt. inspirere af nogle virksomheder du finder interessante.

Mvh Carsten

Hej Carsten.

Det har du da helt ret i, men nu er det begrænset hvilke muligheder der er som 18 årig studerende.
Man har ingen vidergående udannelse, man kan altså ikke starte virksomhed indenfor ens eget fag, det er også de færreste der har bare et nævneværdigt kapital til opstart af virksomhed.

Så medmindre man kommer fra en meget velhavende familie, kan jeg altså ikke se hvordan en ung studerende skulle have mulighed for at opstarte så mange andre ting end webshops og affiliatesider.

Venlig hilsen,

Jonas

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:36

Jonas Mohr Pedersen:
Så medmindre man kommer fra en meget velhavende familie, kan jeg altså ikke se hvordan en ung studerende skulle have mulighed for at opstarte så mange andre ting end webshops og affiliatesider.

Virkelig? Kan du ikke se hvordan man som studerende kan starte andet? Jeg kan da ellers komme i tanke om en hel del flere ting. 

Jeg startede selv som fattig studerende min første virksomhed, hvor jeg hhv. udviklede elektronik produkter (købte komponenter efterhånden som jeg fik råd) og løste konsulentopgaver (diverse IT, bl.a. lavede jeg en af Aalborgs første bilforhandler websites). Der er rigtig mange virksomheder som er startet af unge stort set uden penge, som I dag er store. 

Det drejer sig om at tænke ud af boksen, og blive super skarp til det man interesserer sig for. Så skal der nok være nogen der vil være kunder.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)