Kæresten og jeg har fundet os et hus, som vi er blevet helt forelsket i. Problemet er bare at ejendommen er registreret som erhvervsejendom. Vi havde forskellige banker til at regne på tallene, og nogle kom med bedre tilbud end andre, men de var alle med på det.... - lige indtil det gik op for dem at huset var en erhvervsejendom. Vi har haft kontaktet kommunen, og spurgte om man ikke kan ændre registreringen i bbr. Så man fjerner erhvervsdelen. Dette kunne dog ikke lade sig gøre. Ejendomsmægleren mente at jeg bare kunne momsregistrere mig, så ville der ingen problemer være. Men selvom jeg godt kunne tænke mig at starte selvstændig virksomhed engang, synes jeg ikke at jeg vil momsregistreres KUN pga en hushandel. Der er vel nogle krav der skal opfyldes når man lader sig momsregistrere? Altså man kan vel ikke blive registreret nu, og så vente 2-3 år med at have en reel indtjening i firmaet? Hvis jeg så bliver momsregistreret, er det så mig selv som privat, eller er det mit nyoprettet firma der skal købe huset? Håber at den lange smøre giver mening. :) ellers skal i endelig spørge ind til det. |
Privat køb af erhvervsejendom
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)