Hivs Ferrari/Porsches primære indtægtskilde var at sælge biler via deres website ville de nok ikke ligge på en server der, udover at være langsom idag/igår og imorgen, tager en hel dag at få på benene. Der er skrevet mange artikler omkring loadtider, nogle siger at tager det mere end 2 sekunder at loade en side forsvinder mange af kunderne allerede der. Om du har haft dankort i 10 år er urelevant, det som er relevant er hvilke parametre en potentiel kunde benytter for at validere en shop, ting som loadtider, hvad kan jeg betale med, er shoppen en heretoday gone tomorrowshop. Synes du skulle sætte dig lidt ind i psykologien omkring hvilke parametre kunder vælger deres leverandører ud fra.
|
Det er sjovt nok at du bliver ved i tråd efter tråd at fortælle hvor langsomme andres servere er. Og det eneste jeg lige kan få øje på er at du selv har et eller andet med webhosting.dk at gøre, om du ejer, er sælger eller videresælger produkter derfra kommer ud på et, det er bare på ingen måde etisk korrekt at gøre. Og slet ikke når det i 95% af alle tilfælde ikke handler om langsomme servere, men langsomme løsninger. Så jeg synes i stedet du skal prøve at tage en anden kasket på og se om du måske kan sælge webhosting løsninger uden at du snakker dårligt om andre udbydere. Du vil vinde så meget mere på det.Søren.Pedersen:Har da meget at sige, vil du sælge ting som får folk til at føle sig "hurtigere" eller "stærkere" skal der sku godt nok være lidt speed over tingene.
En website er vel det "image" man vil give kunden når han ser sitet. For mig er proceduren således
1: Kan jeg lide sitet og loader det hurtigt eller skal jeg sidde og glo i 30 sekunder
2: Kan jeg betale med rene dankort (ved jeg om shopejeren har en aftale med Nets = kan få en aftale hvilket stiller visse krav)
3: Ligger sitet på en economy server som er langsom
tænk selv på din egen selekteringsmekanisme, den er sikkert ikke meget anderledes end min.
MVH Kim Tetzlaff