Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med moms?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone vil gerne være selvstændig mht. MAD ud af huset.  

Er det ikke bedst at køre det i virksomhedsordning, når hun ikke skal bruge lønnen ud det første år?

Det skal bare kunne køre rundt og dække maskinkøbene (det bliver til en del) - og gerne lidt kapital til nye køb eller et lokale i byen eller et bed og breakfast senere. 

Regnskab skal jeg nok lave.

MEN MEN MEN. 

Når hun laver en regning, skal hun vel skrive moms på - eller?

Hvis jeg antager, hun skriver momsen på, hvordan og hvornår skal den betales tilbage til skat? og kommer det helt af sig selv?

Må hun købe maskiner af private mennesker/brugt på Den blå avis? og hvordan kan/må de trækkes fra?

Håber I kan hjælpe. 

vh. En der helst ikke vil betale 20.000 til en revisor for opstart af en ellers simpel forretning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
VSO vil nok betyde at du behøver revisor så det er nok fint bare at lade sig beskatte at overskuddet hvis ikke hun kommer op i topskat. Her kan du læse om forpligtelser som moms registreret

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html

Hun skal jo registrere virksomhed med moms og ha div tilladelser, søg fødemiddelstyrelsen f.eks
Hun har salgs moms på det hun sælger og købsmoms på det hun køber fra firmaer. Det hun køber privat er der ikke momsfradrag på, men kvitteringen indgår som udgift i regnskabet
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)