|
Kære Aminoer, Jeg har fulgt forummet længe, og nu er det min tur til at stille et spørgsmål og trække lidt på jeres ekspertise omkring dansk skattepligt og beskatning. Jeg har det seneste år haft bopæl og et enkeltmandsfirma i Stockholm med opgaver i Danmark, da jeg er dansk statsborger og privat sammen med en svensk fyr i Sverige. Det har fungeret fint indtil videre med en blanding af danske og svenske kunder, hvor jeg fakturerer alle fra mit svenske firma. Her på det sidste har det været mest danske kunder og en del kundebesøg i DK og længerevarende opgaver (dog under en uges varighed af gangen). Jeg har nu fået tilbud om en opgave, hvor jeg skal være 3 måneder i Danmark men stadig faktureret fra mit svenske firma. Nu er jeg blevet lidt forvirret omkring jeg egentlig er skattepligtig i Danmark på nogen måde? Jeg betaler jo skat her i Sverige og har hele mit liv her undtagen mine forretningsrejser til danske kunder. Og vil jeg blive skattepligtig i Danmark, hvis jeg lader firmaet betale for en bolig i de 3 måneder jeg skal være i Danmark selvom jeg bibeholder min bopæl i Sverige? Jeg er blevet helt usikker på disse ting og frygter at komme i skatteklemme. Hvordan spiller dobbeltbeskatning ind ved enkeltmandsvirksomheder, hvis overhovedet? Tusind tak for enhver hjælp. |
Konsulent med svensk firma OG bopæl i Sverige, men med opgaver i DK. Er jeg skattepligtig i Danmark?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem