Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af fragt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har hidtil fået alle mine varer bragt ud med fragtmand, hvor fragten er momspligtig.

Nu har Post Danmark pludselig (01.07.2007) fjernet volumentillægget (hvis jeg altså ikke afleverer over erhvervsaftale - forstå logikken, hvem som kan).

Dermed er Post Danmark blevet interessante at bruge til visse af mine forsendelser.

Fragt af pakker under 20 kg er angiveligt ikke momspligtig hos Post Danmark, men skal jeg alligevel lægge moms af beløbet til, når fragten sættes på kundens faktura?  

Er der nogen af jer, der ved noget om det? 

Med venlig hilsen

Marianne

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:45

postopak:

Nu har Post Danmark pludselig (01.07.2007) fjernet volumentillægget (hvis jeg altså ikke afleverer over erhvervsaftale - forstå logikken, hvem som kan).

Hej Marianne,

Ja, det er fuldstændig uden mening, når man indlevere pakkerne på samme måde, de sorteres på samme måde og bringes til kunden af samme bil.. Vi bruger af samme grund pakkelabels vi køber på postens hjemmeside, i stedet for erhvervsaftale, det sparer vi mange penge på!

Prøv at læse denne;

http://startfirma.dk/spm/1672

Fra Frederikssund
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:17

hej 

Betyder det at i kan sende pakker større end deres max. størrelse ("Maks.: Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm
") uden at få volumentillæg ??

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 15:34

Hej Erik

Nej desværre, så heldige er vi ikke!

Tillæg for volumen udløstes derimod, fordi mine pakker (til private) overskred en ud af flere "ekstra" regler, nemlig at max mål h x b x l = 50 x 50 x 100.  

Jeg holder mig stadig inden for den grænse, du nævner (Maks.: Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm).

Mvh.

Marianne 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 9. Aug 07
Skrevet kl. 15:47

Hej Marianne, 

Ok, men det var faktisk også den regel vi er røget ind i nogle gange. (læs mange)

Hvad med ekstra services såsom track & trace og modtagerkvittering mv, er det det muligt med Pakkelabels. ??

mvh

Erik

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 15:59

Hej igen

Track & trace er vel tilgængelig uanset?

Modtagerkvittering har jeg ingen erfaring med.

Men mit spørgsmål vedr. momsen, er der nogen, der har svar på det?

Med venlig hilsen

Marianne 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Hej!

Jeg ville køre med 2 fakturalinier:

Varesalg+moms

Fragt(uden moms/med moms)

Opret 2 konti i dit finanssystem:

Momsfri fragt

Momspligtig fragt

/Peter 

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 20:09

Hej Peter

Tak for dit svar, det er jeg med på!

Jeg går hermed ud fra, at jeg så kan fakturere den reelle fragtudgift videre til kunden uden moms - er det korrekt?

Med venlig hilsen

Marianne 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:53

Erik Skaarup :

Hej Marianne, 

Ok, men det var faktisk også den regel vi er røget ind i nogle gange. (læs mange)

Hvad med ekstra services såsom track & trace og modtagerkvittering mv, er det det muligt med Pakkelabels. ??

mvh

Erik

Track & trace er der, men man får ikke modtager kvittering - Tilgengæld udlevere de ikke pakken med mindre der er nogen på adressen som tager imod den eller hvis du skriver på pakken at den fx må sættes i carporten.. Så bliver der lagt en seddel med afhentning på posthuset. Men du har ingen kvittering, hvis kunden påstår de ikke har fået den, kun postdks garanti for at de har afleveret den - ved ikke hvordan det ser ud rent juridisk.

Ellers er princippet det samme..

Hvis det er pakke sendt fra erhverv til erhverv yder de dog ikke erstatning for pakken, hvis den bliver væk/beskadiget, kun hvis det er pakker sendt fra erhverv til privat eller privat til privat. Fuldstændigt tåbeligt, da pakken sendes og behandles og betales for på samme måde (Det har jeg haft mange lange diskutioner med postdanmark salgskonsulent om)

Ved erhvervspakker beregnes prisen ud fra både volume/vægt - ved privatpakker beregnes det kun for vægt, men den skal så holdes inden for volumemålene..

Da vi havde erhvervsaftale kunne det snildt koste os 250 kr at sende 2 kasser boblekuverter (som har salgsværdi af fx 300 kr), hvor hvis vi sender dem som almindelig pakke kan de sendes som pakke under 10 kg = ..noget med 60 kr (så hut jeg visker)

Vi har kun oplevet at to af disse pakker er helt forsvundet ind til nu, som vi ikke har kunnet få erstatning for, men i forhold til hvad vi sparer i fragt er det peanuts!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 9. Aug 07
Skrevet kl. 10:57

Hej Marianne

Vi indkøbte nogle pakkelabels online til formålet når en pakke var lidt bredere end 50 cm... men den gik ikke bagpå pakke labels står den samme regel som gælder for privat pakker via erhvervsaftale max 100x50x50 og derefter beregner de vol. tillæg. øv øv øv

Står der ikke det på de labels du har ???

mvh

erik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)