Hej Aminoer Jeg har hidtil fået alle mine varer bragt ud med fragtmand, hvor fragten er momspligtig. Nu har Post Danmark pludselig (01.07.2007) fjernet volumentillægget (hvis jeg altså ikke afleverer over erhvervsaftale - forstå logikken, hvem som kan). Dermed er Post Danmark blevet interessante at bruge til visse af mine forsendelser. Fragt af pakker under 20 kg er angiveligt ikke momspligtig hos Post Danmark, men skal jeg alligevel lægge moms af beløbet til, når fragten sættes på kundens faktura? Er der nogen af jer, der ved noget om det? Med venlig hilsen Marianne
|
postopak:Nu har Post Danmark pludselig (01.07.2007) fjernet volumentillægget (hvis jeg altså ikke afleverer over erhvervsaftale - forstå logikken, hvem som kan).
Hej Marianne,
Ja, det er fuldstændig uden mening, når man indlevere pakkerne på samme måde, de sorteres på samme måde og bringes til kunden af samme bil.. Vi bruger af samme grund pakkelabels vi køber på postens hjemmeside, i stedet for erhvervsaftale, det sparer vi mange penge på!
Prøv at læse denne;
http://startfirma.dk/spm/1672