Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vin, øl og spiritus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har fået en god ide til en webshop med special vin, øl og spiritus. Mit problem er at jeg er nødtil at importere produkterne fra et ikke EU land.

Jeg var godt klar over der ville være en masse skat på alkohol men jeg er overrasket over at man skal stille over 200.000kr som sikkerhed til skat.
Jeg synes det er et helt vildt beløb, specielt når jeg slet ikke ved om der er forretning i det. Det var meningen at det skulle starte som en hobby forretning da jeg har stor passion for de produkter som jeg vil importere. De er ikke tilgænlige i Danmark.

Jeg har et par spørgsmål.

1. Skal man stille +200K om det bare er en flaske? Jeg havde tænkt mig at mit start varebeholdning skulle ligge på omkring 60-100 flasker. Vil godt lige se om der er potentiale i det. Det er lidt meget og betale så mange penge til skat.

2. Gælder det kun spiritus (mener det er over 20%)? Eller gælder det også for vin og øl? Jeg er villig til at droppe spiritusen til at starte med.

3. Jeg vil gerne sælge til så mange lande som muligt, grunden til jeg importere til Danmark er fordi jeg bor her. Hvis jeg boede i det pågældende land var jeg blevet der. Mit market er ikke kun Danmark.

Tak

mvh

Danuas

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet følgende om vin

1.2 Hvor meget skal der stilles i sikkerhed

Ved ansøgning om licens til import af koncentreret druesaft og druemost skal der stilles en sikkerhed på 25 EUR per 1.000 liter/kg.

For anden druesaft og druemost skal der stilles en sikkerhed på 12,5 EUR per 1.000 liter.

For al vin er sikkerhedsstillelsen på 12,5 EUR per 1.000 liter.

http://www.netpublikationer.dk/DFFE/7211/html/chapter01.htm

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)