Hej med jer Jeg skal allerførst beklage, at jeg først reagerer nu på de indlæg, der har været her på Amino og på Twitter angående Berlingskes rundspørge om iværksætteri- og vækstbetingelser i Danmark. Jeg er selvfølgelig ked af, at undersøgelsen har været et irritationsmoment for jer. Det har ikke været meningen. Hensigten er ganske enkelt at undersøge vilkårene for vækst og iværksætteri i Danmark. Der er rigtig mange virksomheder, der har svaret på vores spørgsmål, hvilket vi selvsagt er rigtig glade for. Og vi forventer, at svarene vil blive brugt som input til en række artikler om dette emne i Berlingske Business i april og maj. Andre har henvendt sig for at sikre sig, at afsenderen nu også er Berlingske. Sandsynligvis, fordi vi bruger SurveyXact til at indsamle spørgsmålene. Derfor har vi i vores reminder medsendt et link til business.dk (http://www.business.dk/premium/betingelser-for-vaekst-og-ivaersaetteri), hvor det tydeligt fremgår, hvem der er afsender. Og så har vi desuden haft nogle få henvendelser fra jer og andre, der opfatter vores mail som spam. Det sidste vi på Berlingske Business ønsker er at belemre driftige erhvervsfolk. Vi har blot ønsket at stille en række journalistisk relevante spørgsmål og levere kvalitetsjournalistik på den bedst mulige baggrund. Og vi håber, at vi med analysen kan sørge for at udbrede en større viden om vækstbetingelser og rammevilkår samt på hvilke områder betingelser og vilkår eventuelt vil kunne forbedres. Rent juridisk vil vi til enhver tid afvise, at der er tale om spam, da vi med vores rundspørge ikke ønsker at sælge hverken varer, fast ejendom eller andre ydelser, men blot indsamler viden. På den anden side gør jeres input selvfølgelig indtryk, og I er meget velkomne til at henvende jer til mig via den mailadresse, der står i den fremsendte mail, og så vil jeg sørge for at fjerne jeres mailadresse fra vores research-database. mvh Morten Asmussen, udviklingsredaktør, Berlingske Business |
Fede Malerier:Hvorfor have så ondt i røven over så lidt?? Det er bare en mail!! Smid den i spam mappen og tjen lidt penge istedet.
tja - jeg må vel indrømme at jeg havde lidt samme tanke - not worth the fuzz
Vist nævner de deres navn og produkt, og jeg skal slet ikke afgøre om det er på eller over en kant, men formålet virker på mig i hovedsagen at være indsamling af ret legitime oplysinger til artikler
vh