Hej Min Kæreste og jeg har i efteråret været rundt at se på huse og var på flere fremvsninger i den forbindelse. Vi var ude at se på et hus som var OK fedt men efter min mening alt alt for dyrt og jeg ville ikke fornærme dem med at komme med et bud der var SÅ langt under som det jeg havde i tankerne. Så vi takkede for fremvisningen og tog hjem. 14 dage efter mailer mægleren til mig og bekender at sælger er presset økonomisk og at banken inden for kort tid vil overtage huset og han så skal side til leje. Så hvis vi bare var det mindste interesseret ville de være meget åbne for bud. OK fint sagde jeg men vi er som sagt langt under og jeg bød 1.5 mio under udbudsprisen. De slog 1 mio af og jeg sagde det var fint men ikke nok... hvis de blev mere fleksible kunne de ringe. Det endte med at mægler sagde hvis jeg smed 300.000 oveni mente han de ville sælge.. det gjorde jeg så og troede da han havde haft en form for dialog med hans sælger.. men nej de vil ikke sælge for mindre end deres første udspil... ? nå fint men hvis de så vil mødes et sted måske ? nej det vil de heller ikke .. faktisk er sælger pludselig ikke presset længere og de vil nu ikke sælge med mindre jeg får yderligere 200 op... altså ½ mio mere end mit første udspil.. og DERUDOVER siger mægleren til mig at jeg skal slippe 200.000kr i kontanter sort til sælger "for gardiner" for at købe huset ? Hvordan kan en autoriseret mægler stå og sige sådan til mig?? er det ikke ulovligt at stå der og prøve at snyde sælgers kreditorer på den måde ? Vi er helt målløse over den her fremgangsmåde og er ærgelige over den måde de har behandlet os på... og så forlange kontanter overni... øv øv. Vi vil jo gerne have huset men syntes nu det er kørt helt af sporet for dem her... kan man gøre noget... ? mvh
Næppe. Det er ikke ualmindeligt at mægler prøver ting af - sender prøvebaloner op i tro om at sælger køber dem. Om det er smart - tja - etisk -tja - men ikke spor ulovligt.
Så er der gardinerne, og den er jo næsten lige så gammel som begrebet mægler - Om det er skat eller noget med en konkurs og sort penge ved siden at hussalget mere sandsynligt - tjo - det er det nok, men hvad vil du gøre
Du kan sikkert, hvis du kan bevise det med 200.000 sort skabe vanskeligheder for mægler, men vinder ikke huset ved det. Du har været gennem en type hestehandel, og desværre jo med mægler imellem, hvor der ikke kan gives håndslag, og det er almindeligere end du tror
Jeg ville glemme sagen - eller i alle fald bare stå fast på det bud du mener selv er det du vil gi - og så lade den stå der
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER