Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg min passion og dermed hvad jeg skal sælge i min webshop?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Der er en del indlæg her på Amino om denne slags. Man har et ønske om at sælge noget på nettet. Men man aner ikke hvad. Et af problemerne tror jeg er at man prøver at finde det man vil sælge på nettet på nettet – i den virtuelle verden.

Så prøv at komme ud af boksen. Tag ud og rejs IRL. Køb for eksempel en billig rejse til New York for eksempel. Brug en uge i USA og ser hvad der rør sig derover. Eller book en billet til London og brug lidt tid der. Rejs ud og find inspirationen. Så kommer de gode idéer.

/Bengt

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 06:19

ja fodbold og elektronik vil jeg ikke anbefale dig at gå i gang med, medmindre du finder en original indgangsvinkel, og er klar til at kæmpe og bruge mange penge på markedsføring.

jeg tror også du vil få bedst succes med en lille niche shop, men så igen er der heller ikke den store sandsynlighed for at du vil kunne leve af det.

jeg droppede selv tankerne for lang tid siden om at vælge en webshop, da jeg ikke synes at fordelene opvejer ulemperne med f.eks at skulle sende pakker HVER dag. har du i tankerne at sløse på leveringen, så vil du uden tvivl fejle.

men held og lykke med projektet!

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 06:58

Hej

Jeg kunne personligt godt tænke mig hvis der var lidt flere steder at købe glutenfri madvarer på nettet, til fornuftige priser (de eksisterende ligger i et nivaeu hvor det er lige så rentabelt at besøge helsekosten, og det giver i min verden da slet ingen mening.) Så det var da bare lige en ide jeg gerne ville dele ud. Velvidende at det begrænser målgruppen lidt, men hey.. man antager at 2 % af befolkningen har brug for de produkter + alle dem der af ideologiske årssager bare træffer et valg om at leve uden gluten... Så er det vel omtrent lige så mange potentielle kunder som hvis man sælger golfbolde! (Den har jeg ikke noget at have i -bare et skud)

Anyways... min personlige holdning er at det er et område hvor konkurrencen her i dk er aaaalt for lille.

Held og lykke uanset hvad du finder ud af.

Jannie

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 07:08

Lad mig give et konkret eksempel på mit forslag om at hente inspiration ved at rejse.

I slutningen af 80’erne havde jeg mit første job efter universitetet. Jeg var heldig og arbejdede som trainee på en virksomhed i Seattle i USA. Min amerikanske room mate fik en ny hobby på et tidspunkt. Han syntes det var sjovt at cykle rundt på en anderledes udseende terrængående cykel med tykke dæk. Den slags cykel havde jeg ikke set for. Når jeg kom retur til Danmark bemærkede jeg at der ikke fandtes den slags cykler til salg endnu herhjemme. Det tog ca. 2-3 år inden man begyndte at sælge mountainbikes i Danmark. Og resten er historie.

Danmark er et ret lille marked. Hvis man tager ud og undersøger, og finder inspiration i, nogle af de større markeder så kan man finde flere nicher.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:23

Hej Morten.
Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke du finder svaret her inde. Der er ingen af os som kender dig, bedre end dig selv. Derfor er du naturligvis også den eneste der er i stand til, at svare rigtigt på dit eget spørgsmål – jeg håber ikke det bliver for langhåret. Giver det mening?

Jeg er sikker på, at hvis du opsøger en coach, og helst en erhvervs coach, så ville det tage dig 2-3 timer at finde ud af: Hvad du vil og hvordan du opnår det.
 Jeg vil mene at det kunne gøres for små 1.500,- Og ellers så send mig en PM, så finder vi ud af noget. 

Jeg syntes at coaching er et stærkt undervurderet stykke værktøj her inde. Men det er vel fordi vi alle sidder med vores billede af virkeligheden Stick out tongue 

Jeg ønsker dig held og lykke med din søgen Smile

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:52

Tak for jeres svar indtil videre.

Jeg hiver lige tråden frem igen i håbet om at der måske er andre der kan komme med et svar også?

Måske nogen kender hjemmesider (artikler), Youtube videoer osv. der kan hjælpe og inspirere til at finde det helt rigtige produkt til ens webshop?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:09

et lille fif omkring valg af produkt som også kommer til at afgøre din fremtid og definere din tid brugt på webshoppen:

hvis du vælger små billige varer, skal du sælge hulens masse og kommer til at pakke rigtig mange items og med chance for at du brænder ud uden rigtig at tjene det store!

hvis du sælger store dyre ting kan de være svære at sende og pakke ind, men få salg kan måske være mere udholdeligt, hvis der samtidig er god avance på!

en mellemting, nemme at pakke, ikke så dyre at sende, stadig god avance og til en pris folk vil betale(200-400) og købe jævnligt som de samtidig har behov for, igen og igen, kunne være oplagt!

håber du vil tænke over det -det er også sjovere at arbejde på at få salg når der samtidig tjenes en god timeløn for din indsats, modsat at tjene småt for en lille billig ting med stor indsats.

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra KBH
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:57

Hvis du ikke ved, hvad du interesserer dig for, så er det altså op af bakke.

Men et godt råd er, at følge med på udenlandske blogs og sider, som omhandler de emner, som har ens interesse. Så finder du sikkert noget på et tidspunkt, som ikke er i Danmark eller Eu, og som dermed har et potentiale.

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten,

Det handler meget om at være kreativ og tænke anderledes end alle andre. Hvis du fx har 10 konkurrenter og gør ligesom dem, ja så bliver du nr. 11 i rækken.
Hvis du derimod gør noget helt andet, ja så kan du pludselig gå forrest, hvorefter andre vil følge trop, hvis det bliver populært - bare se fx. iPad og GoPro kameraer Wink

Nogle ting handler om at ændre vaner og "opdrage befolkningen" ligesom fx iPad. Andre ting handler om at se "huller". Dvs. find ting/løsninger der ikke findes i dag.

Som andre nævner, kan man sagtens finde masser af ting i udlandet, som ikke er i DK pt. Det gælder både produkter og services.

For at motivere dig selv, skal det være spændende. Tanken om, at købe en ting for 2kr og sælge den for 8kr, har aldrig sagt mig noget personligt. Dog kan det utvivlsomt være en guldrandet forretning, bare se Tiger.

Jeg synes personligt det er sjovere, at måske stille sig selv nogle atypiske spørgsmål - fx:
- Hvis jeg skulle lave en bog, som skulle koste minimum 1000kr, hvad skulle den så indeholde?
- Hvordan kan jeg hjælpe flest mulige mennesker på en gang, selvom jeg kun er 1 person?
- Hvad spørger mine venner og familie mig til råds om?
- Hvornår får jeg oftest ros? Og for hvad?

Ved at stille dig selv en masse atypiske spørgsmål, sætter du dine tanker i gang. Og tro mig, din hjerne er ligesom en computer. Dvs du kan sagtens lave en masse andre ting og så pludselig ud af ingen ting, så har du svaret på dit spørgsmål (din hjerne/computer har fundet svaret).

Jeg kender dig ikke personligt, men når du nævner computer, gadgets og fodbold, så deler du interesser med mange andre, i sær af "han" køn. Jeg har selv samme interesser...  Wink
Når det så er sagt, skal du vælge om glasset er halvt tomt eller halvt fyldt. Dvs. enten er konkurrencen for hård ellers tænker man, der er masser af kunder, der kan lide det samme som mig. Nu skal jeg bare have konverteret min interesse til et produkt.

Det er vigtigt med gode spørgsmål. Eksempler på spørgsmål, der måske kan lede til produkter, kunne være:

- Fodbold: Mig bekendt kan man ikke købe spillertrøjer med "ægte/friske" autografer. Kan jeg skaffe det uden at være irriterende for fodboldklubber og samtidig skaffe nok til at kunne leve af det?

- Fodbold: Michael Laudrup har en stor dansk fanskare. Hvad med at arrangere ture derhen og se bold og rundtur mm. (er i tvivl om dette findes allerede mht. Swansea). Og måske arrangere rejser for englænderne til "trænerens hjemland"?

- Gadgets: Der er mange mennesker der synes, at det er svært at komme op om morgen. Når jeg fortæller at jeg har set, at man kan købe en vækkeurs gadgets, der fx. begynder at køre væk fra en og man skal fange den for at slukke den, ja så bliver de vildt interesseret. Der kan måske også være noget market der?

- Computer: Gør en forskel og tag rundt og hjælp ældre med at lære at bruge en computer. Måske kan kommuner eller lignende betale, da det sikkert i længden er billigst og lettest, når ældre kan anvende en computer.

Ovenstående er en række hurtige eksempler på spørgsmål, man kan stille sig selv inden for et givent område og dermed producere ideér.

Jeg håber at ovenstående kan inspirere dig samt andre der kigger med, til at stille sig selv en masse atypiske spørgsmål. Det er altid spændende, når man får svar tilbage Big Smile 

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 22:25

Det er en super god idé at finde noget der interesserer en. Hvis du f.eks er interesseret i træning, så kunne du jo sælge træningsudstyr. Er du interesseret i dyr, så kunne du jo f.eks sælge udstyr til hunde og katte osv.

Find noget som du interesserer dig for - så kan du meget lettere bevare motivationen, da det lige pludselig blive meget sjovere at arbejde :-)

Held og lykke med det og god weekend :-)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)