Hej Morten,
Det handler meget om at være kreativ og tænke anderledes end alle andre. Hvis du fx har 10 konkurrenter og gør ligesom dem, ja så bliver du nr. 11 i rækken.
Hvis du derimod gør noget helt andet, ja så kan du pludselig gå forrest, hvorefter andre vil følge trop, hvis det bliver populært - bare se fx. iPad og GoPro kameraer 
Nogle ting handler om at ændre vaner og "opdrage befolkningen" ligesom fx iPad. Andre ting handler om at se "huller". Dvs. find ting/løsninger der ikke findes i dag.
Som andre nævner, kan man sagtens finde masser af ting i udlandet, som ikke er i DK pt. Det gælder både produkter og services.
For at motivere dig selv, skal det være spændende. Tanken om, at købe en ting for 2kr og sælge den for 8kr, har aldrig sagt mig noget personligt. Dog kan det utvivlsomt være en guldrandet forretning, bare se Tiger.
Jeg synes personligt det er sjovere, at måske stille sig selv nogle atypiske spørgsmål - fx:
- Hvis jeg skulle lave en bog, som skulle koste minimum 1000kr, hvad skulle den så indeholde?
- Hvordan kan jeg hjælpe flest mulige mennesker på en gang, selvom jeg kun er 1 person?
- Hvad spørger mine venner og familie mig til råds om?
- Hvornår får jeg oftest ros? Og for hvad?
Ved at stille dig selv en masse atypiske spørgsmål, sætter du dine tanker i gang. Og tro mig, din hjerne er ligesom en computer. Dvs du kan sagtens lave en masse andre ting og så pludselig ud af ingen ting, så har du svaret på dit spørgsmål (din hjerne/computer har fundet svaret).
Jeg kender dig ikke personligt, men når du nævner computer, gadgets og fodbold, så deler du interesser med mange andre, i sær af "han" køn. Jeg har selv samme interesser... 
Når det så er sagt, skal du vælge om glasset er halvt tomt eller halvt fyldt. Dvs. enten er konkurrencen for hård ellers tænker man, der er masser af kunder, der kan lide det samme som mig. Nu skal jeg bare have konverteret min interesse til et produkt.
Det er vigtigt med gode spørgsmål. Eksempler på spørgsmål, der måske kan lede til produkter, kunne være:
- Fodbold: Mig bekendt kan man ikke købe spillertrøjer med "ægte/friske" autografer. Kan jeg skaffe det uden at være irriterende for fodboldklubber og samtidig skaffe nok til at kunne leve af det?
- Fodbold: Michael Laudrup har en stor dansk fanskare. Hvad med at arrangere ture derhen og se bold og rundtur mm. (er i tvivl om dette findes allerede mht. Swansea). Og måske arrangere rejser for englænderne til "trænerens hjemland"?
- Gadgets: Der er mange mennesker der synes, at det er svært at komme op om morgen. Når jeg fortæller at jeg har set, at man kan købe en vækkeurs gadgets, der fx. begynder at køre væk fra en og man skal fange den for at slukke den, ja så bliver de vildt interesseret. Der kan måske også være noget market der?
- Computer: Gør en forskel og tag rundt og hjælp ældre med at lære at bruge en computer. Måske kan kommuner eller lignende betale, da det sikkert i længden er billigst og lettest, når ældre kan anvende en computer.
Ovenstående er en række hurtige eksempler på spørgsmål, man kan stille sig selv inden for et givent område og dermed producere ideér.
Jeg håber at ovenstående kan inspirere dig samt andre der kigger med, til at stille sig selv en masse atypiske spørgsmål. Det er altid spændende, når man får svar tilbage