I forbindelse med min webshop, har jeg som alle andre, en mulighed for at at kunder kan tilmelde sig til en nyhedsmail. Det virker ganske fint, folk tilmelder sig dagligt.
Mit spørgsmål her, er om der er nogen der kender til spam/misbrug af ens nyhedsmail-funktion? Grunden til spørgsmålet, er at i går fik jeg en tilmelding på en mail adresse der med statsgaranti ikke er en almindelig brugers mail. Den hedder (lidt ændret): 5865430c3@f63f3751b.com
Kan sådan en mail tilmelding skabe problemer? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvad er så formålet med tilmeldingen?
Sidder der nogen derude der har stødt ind i dette før?
Ikke andet end at spilde dine ressourcer. Domænet f63f3751b.com eksisterer ikke, så mails sendt til brugere på den adresse vil aldrig nå frem til noget menneske og være spildt arbejde.
I tilfælde af at den adresse skulle skabe problemer, så har den allerede gjort det da det kan være en robot der ligger og sender data til forskellige formularer på nettet for at se om den kan injecte data, der kan åbne op for et sikkerhedshul, eller tvinge systemet i knæ.
Kan sådan en mail tilmelding skabe problemer? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvad er så formålet med tilmeldingen? Sidder der nogen derude der har stødt ind i dette før?
Jeg bruger tit den fremgangsmåde, at når man tilmelder sig et nyhedsbrev, så sendes der en mail til den oplyste mailadresse hvori der er et bekræftelseslink.
På den måde undgår du også, at en melder naboen til fordi hans hæk er for høj
Jeg bruger tit den fremgangsmåde, at når man tilmelder sig et nyhedsbrev, så sendes der en mail til den oplyste mailadresse hvori der er et bekræftelseslink
Nu har jeg Scannet til at hoste nyhedsmailen, så sådan noget er ikke muligt ... det er de slet ikke avanceret nok til at kunne lave :-)
Udover mailadressen var der indtastet - "Island long ny private school" ...
Tilmeldingen er slettet, men frygter da lidt, at et misbrug er muligt
Tja, misbruget kan jo ligge i at du sender en nyhedsmail til adressen, og de så efterfølgende prøver at bruge din afsenderadresse som afsender for millioner af spammails. Hvis du oplyser en fungerende emailadresse som afsender af nyhedsmailen.
Men det er umiddelbart den eneste mulighed jeg ser for misbrug
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Tja, misbruget kan jo ligge i at du sender en nyhedsmail til adressen, og de så efterfølgende prøver at bruge din afsenderadresse som afsender for millioner af spammails. Hvis du oplyser en fungerende emailadresse som afsender af nyhedsmailen. Men det er umiddelbart den eneste mulighed jeg ser for misbrug
ok, jeg har ikke sendt en mail til nævnte mail, idet jeg slettede den med det samme .... men derfor var jeg da interesseret i at vide om der kunne laves misbrug via tilmeldingen ... tak for svarene