Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bruger jeg SEO tekster ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 109
Fra  Neslo Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Der er megen tale omkring SEO tekster, og mange der tilbyder at skrive SEO tekster m.m.

Nu er jeg amatør indenfor dette område, så her kommer mine spørgsmål:

Hvad er forskellen på en SEO tekst og en produkt pressemeddelelse

Nå jeg har fået skrevet en SEO tekst, hvad skal jeg så gøre med den ?

Hvor skal den hen ? Skal den "bare" et eller andet sted på min hjemmeside, eller.....?

Skal den sendes til andre linkbuilding sider ?

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

SEO tekster er et ganske forfærdeligt udtryk, der burde udryddes hurtigst muligt. Det bliver mest brugt om billige tekster(ofte af lav kvalitet), der til en hvis grad er forsøgt optimeret til søgemaskinerne på bestemte nøgleord. Hovedparten af den slags tekster bruges til linkbuilding fra blogs/splogs rundt omkring. 

Glem alt om SEO tekster og skriv dine tekster til din hjemmeside så naturlige som muligt med fokus på det nøgleord, der er vigtigt. Så vil teksten højst sandsynligt også kunne ranke rigtigt fint på det søgeord i Google.

Hvis vi skal holde os til emnet et kort øjeblik alligevel - så er langt de fleste SEO tekster relativt korte og af lav kvalitet, så de bør ikke bruges på din egen side. Du skal dog holde dig for øje at der altså også er folk derude, der kan levere tekster af høj kvalitet, men som reklamerer meget med SEO tekster - ganske enkelt fordi, det er det der sælger...

Håber det gav lidt svar.

\Mikkel

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mr. Olsen:
Hvad er forskellen på en SEO tekst og en produkt pressemeddelelse ? 

Det, der markedsføres som SEO-tekster, er mange forskellige ting. 
Men generelt er det tekster, som produceres med det primære formål at hjælpe din hjemmeside højere op i søgemaskinernes organiske resultater.
Metoderne til dette er, som du selv er inde på, både onsite tekst og offsite tekst. I "gamle dage" var det ikke så vigtigt, om offsite teksterne var gode, for søgemaskinerne kiggede stort set kun efter, hvor ofte dine søgeord forekom, og hvor de linkede hen. Til gengæld har onsite teksterne efter min mening altid været vigtige, for de er jo med til at tegne det billede af din virksomhed, som dine kunder får.
Nu er søgemaskinerne blevet klogere, og der er intet, der tyder på, at den udvikling holder op. Så nu bør offsite tekster også være gode tekster med reelt indhold. 
Rigtig gode tekster med værdifuldt indhold skrives enten ud fra en ekspertviden om emnet eller via en journalistisk research. Det tager lang tid, og det kræver dygtige og veluddannede skribenter - og derfor koster det noget.
Men i nogle tilfælde, kan man nøjes med mindre gode tekster, som blot afdækker et hjørne af emnefeltet, og derved kan tiltrække søgemaskinernes opmærksomhed. De kan skrives af folk uden uddannelse og ekspertviden, og derfor kan de leveres billigere. Det er det, der ofte markedsføres som SEO-tekster.

En produktbeskrivelse er - ja indlysende nok - en beskrivelse af et bestemt produkt. Produktbeskrivelser bruges på webshops til at fremme salget af produkterne - og til at gøre søgemaskinerne interesserede. I min optik skal produktbeskrivelser først og fremmest være sælgende og utvetydigt dækkende for produktet. Sekundært skal man selvfølgelig sørge for, at de søgeord, man gerne vil findes på, forekommer i teksten.
En produktbeskrivelse bør efter min mening skrives af en skribent, der har forstand på salg. Det er vigtigt, at vide, hvordan man med sproget kan stimulere kundens drømme og købetrang. 

En pressemeddelelse er en meddelelse til pressen. Den vil typisk have form som en avisartikel, og målet med den vil være at få pressen til at bringe ens historie eller budskab. 

Jeg oplever, at mine kunder bruger SEO-tekster tre steder. Nogle SEO-tekster havner på den side, der ønskes søgemaskineoptimeret. Det kan f.eks. være guides, grundbeskrivelser af begreber og lignende. Andre SEO-tekster havner på støtteblogs eller støttesites, som ejes og drives af kunden selv. En planteskole kan f.eks. have et havesite med gode råd om, hvordan man vedligeholder sit rosenbed - dette støttesite har så gode links med præcise ankertekster over til det primære site. Endnu andre SEO-tekster havner på eksterne artikeldatabaser, hvor der så linkes til det primære site. Jeg har også leveret gæsteblogindlæg, debatindlæg og mange andre slags tekster som SEO-tekst.

Du bør lægge dig en strategi for, hvordan du vil arrangere din egen søgemaskineoptimering. Det nye sort er, at du skal opbygge en naturlig linkportefølge, som både består af traditionelle SEO-links, virkelig gode links, links fra sociale medier, links med præcise søgeordsankertekster, og links med "dårlige" ankertekster (f.eks. klik her). 

Når du har lagt din strategi, har du et godt grundlag for at give en god opgavebeskrivelse til den, der skal producere dine tekster.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

For de fleste er seo artikler af lav kvalitet og til billige penge. Kvaliteten betyder ingenting, da det ikke er meningen at normale mennesker skal læse disse, og ofte bliver de brugt på blog netværk for eksempel - Altså bruges de primært til linkbuilding.

På ens egen side burde man bruge de bedste af de bedste artikler, og altså ikke seo artikler.

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus K:
Kvaliteten betyder ingenting, da det ikke er meningen at norma (...)

De SEO-eksperter, som jeg plejer at lytte til, er ikke enige i dette. 
Søgemaskinerne bliver stadigt dygtigere til at "afsløre" elendige tekster, hvorfor de ikke vil få den samme effekt som gode tekster.

Men man skal selvfølgelig altid afveje prisen op mod den ønskede effekt.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)