Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation af kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoér

Jeg har fået lov til at låne et køretøj 3-4 gange i måneden, hvor jeg så vil ud og banke på hos en masse virksomheder. (B2B salg)

Lad os sige jeg en dag tager til en større by, og besøger 15 forskellige virksomheder, skal jeg så skrive hver eneste adresse på, for at kunne modtage skattefri kørselsgodtgørelse?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:01

For lige at gå i detaljer er jeg faktisk ikke engang sikker på at du kan få kørselsgodtgørelse helt efter bogen, når det ikke er din egen bil.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:04

Hej Martin

En ret vigtig detalje trods alt :)

Men om jeg tager toget, cyklen eller bilen, er vel same same, eller måske ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11

Boysen:

En ret vigtig detalje trods alt :)

Men om jeg tager toget, cyklen eller bilen, er vel same same, eller måske ikke?

for at få skattefri kørsel trukket fra så skal du ha egen bil for det er til dækning af dens omkostninger.  For at trække fra for tog eller bil, når du ikke ejer hverken toget eller bilen, så skal du ha en omkostning at trække fra, og ejeren af toget eller bilen skal så betale skat af den indtægt han får minus hans omkostninger.

Egen bil eller cyklen - skattefri kørselsgodtgørelse efter statens takster og JA - kørebog der viser alle fra og til steder med adresse og kundenavn og km kørt hver strækning + dato

andres bil/tog/sporvogn/bus - den konkrete udgift som udgift til regnskabet (og som nævnt bør den så også fremgå af betaling via ex bank - eller du betaler benzinen ved at fylde på og gemmer regning (ikke moms fra på hvidpladebil) og i princip skal  modtageren betale skat af en evt fortjeneste ved den type "udlejning" - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 16:16

Perfekt John, tusind tak for det!.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)