Tilbagevendende udfordring! Super gode tilbud og super gode intentioner fra udbydere af adwords optimering og SEO, hvor meget skal det koste og hvad er målepunkterne? Jeg har en webshop med nye kunder dagligt uden at jeg har gjort fantastisk meget ud af den, jeg har selv banket den op og lavet den nødvendige SEO udfra hvad man kan læse sig til. Den kan uden tvivl blive bedre! Så er mit spørgsmål: Hvad får man for 1000,- i måneden og hvordan kan jeg kontrollere resultaterne af optimeringen? |
Hej Allan
For 1.000 kr. om måneden er det svært, at få meget mere end et par timers optimering og hvis en AdWords konto skal bygges op fra bunden med mange produktgrupper fra din webshop, kommer det til at tage mere end et par timer.
Angående kontrol af resultaterne af Adwords optimering ift. din webshop, så kan effekten aflæses såfremt du har opsat e-handelssporing i Google Analytics. Samtidig burde du også kunne se at din klipris og konverteringspris falder - så enten er der liv og glade dage eller kold afregning ved kasse 1.
Nogle af de ting jeg ville kigge på var:
- Hvad er kvalitetsresultatet på dine søgeord
- Bruger du fleksibel søgeordstype og hvis ja, så skal du som minimum kun bruger modificeret fleksibel med to søgeord i
- Er dine annoncetekster gode nok? (Her kan du bruge CTR som indikator)
- Hvor lang tid bliver de besøgende på din hjemmeside (Aflæst i Analytics)
- Hvor i købsprocessen falder de fra (Opsættelse/aflæsning af tragt ift. købsprocessen)
- Mange andre ting....
Hvis du er interesseret så tilbyder jeg 15 min gratis AdWords rådgivning per telefon, vi sammen kan kigge på din konto. Hvis du ikke har lavet en kampagne endnu, kan vi lave en sammen hvor jeg giver dig et par tips til at komme godt fra land med.
Mvh