Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget Adwords optimering kan man få for 1000,- kr. i måneden?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Fra  TRANBERGS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbagevendende udfordring! Super gode tilbud og super gode intentioner fra udbydere af adwords optimering og SEO, hvor meget skal det koste og hvad er målepunkterne? Jeg har en webshop med nye kunder dagligt uden at jeg har gjort fantastisk meget ud af den, jeg har selv banket den op og lavet den nødvendige SEO udfra hvad man kan læse sig til. Den kan uden tvivl blive bedre! Så er mit spørgsmål:  Hvad får man for 1000,- i måneden og hvordan kan jeg kontrollere resultaterne af optimeringen? 

BRANDS: MASITA TEAMWEAR // SPORTDOC // SPORTQUIP // REUSCH // VISION TECHNOLOGIES // ERREA TEAMWEAR // SPIDERTECH // SKINS // WWW.ISPOSEN.DK

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan

For 1.000 kr. om måneden er det svært, at få meget mere end et par timers optimering og hvis en AdWords konto skal bygges op fra bunden med mange produktgrupper fra din webshop, kommer det til at tage mere end et par timerSmile.

Angående kontrol af resultaterne af Adwords optimering ift. din webshop, så kan effekten aflæses såfremt du har opsat e-handelssporing i Google Analytics. Samtidig burde du også kunne se at din klipris og konverteringspris falder - så enten er der liv og glade dage eller kold afregning ved kasse 1.

Nogle af de ting jeg ville kigge på var:

- Hvad er kvalitetsresultatet på dine søgeord

- Bruger du fleksibel søgeordstype og hvis ja, så skal du som minimum kun bruger modificeret fleksibel med to søgeord i

- Er dine annoncetekster gode nok? (Her kan du bruge CTR som indikator)

- Hvor lang tid bliver de besøgende på din hjemmeside (Aflæst i Analytics)

- Hvor i købsprocessen falder de fra (Opsættelse/aflæsning af tragt ift. købsprocessen)

- Mange andre ting....

Hvis du er interesseret så tilbyder jeg 15 min gratis AdWords rådgivning per telefon, vi sammen kan kigge på din konto. Hvis du ikke har lavet en kampagne endnu, kan vi lave en sammen hvor jeg giver dig et par tips til at komme godt fra land med.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:09

Du får som sådan ikke noget af værdi for 1.000, så en seriøs AdWords-konsulent, ville nok råde dig til at vælge en anden løsning.

I teorien ville 1.000 endda knibe for den løbende administration af kontoen. Men du kunne overveje at sætte dig ind i AdWords selv, og så købe dig til løbende rådgivning. 1.000 rækker ikke langt, men du kan få nogle rigtig gode fif, der kan sende dine kampagner den rette vej.

Men du skal også overveje hvordan du bruger dine 1.000. For hvad er dit AdWords-budget?! Hvis du lægger mere end de 1.000 hver måned, kan du overveje at spare et par måneder op, og derefter få en konsulent på opgaven, da det i det lange løb, kan skabe en voldsom merindkomst, som den nuværende kampagne sandsynligvis ikke bringer. (Medmindre du er habil AdWords-kyndig selv, naturligvis.)

Venligst

Brian Phillip

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 19:09

Af de bedre AdWords folk jeg kender er timeprisen ved de billigste 250 kr. ex moms og nogle af de helt dyre tager op til 1650 kr. pr. time ex moms.

Tror de flest ligger i niveau 500 til 750 kr.

mvh.

Johannes

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kontaktet Googel adwords og de hjælper en med alt hvad man vil vide den første måned! Jeg har været på adwords i 2 uger nu og har fået hjælp til at sætte kampagner op og lært hvordan man ser hvor meget der bliver søgt på de forskellige ord hver mdr. osv.

Der er gratis hjælp til alle spørgsmål den 1. måned og derefter skal man så klare sig selv.

Så hvor langt rækker 1000kr??

Det er jo svært at svare på. Jeg giver 4kr pr. klik for nogle af mine søgeord og 2.5 for andre og så svinger de jo i pris fra dag til dag. Men jeg har sat et loft på 100kr pr dag, så på den måde kan man jo sige at 1000kr rækker til 10 dage ved mine kampagner.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 19:23

Når først og hvis du har fået oprettet dine adwordskampagner og søgeord, er det ikke helt umuligt at finde en som vil lave optimering for 1000,- om måneden.

For mit vedkommende afhænger det at størrelsen og antal søgeord du har på.

Du er velkommen til at kontakte mig, for at uddybe hvad det er du har, og har brug for :)

Med venlig hilsen
Jonas Ebbe 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Fra  JatilROI Skrevet kl. 19:28

Christina Nordquist:

Jeg har kontaktet Googel adwords og de hjælper en med alt hvad man vil vide den første måned! Jeg har været på adwords i 2 uger nu og har fået hjælp til at sætte kampagner op og lært hvordan man ser hvor meget der bliver søgt på de forskellige ord hver mdr. osv.

Der er gratis hjælp til alle spørgsmål den 1. måned og derefter skal man så klare sig selv.

Så hvor langt rækker 1000kr??

Det er jo svært at svare på. Jeg giver 4kr pr. klik for nogle af mine søgeord og 2.5 for andre og så svinger de jo i pris fra dag til dag. Men jeg har sat et loft på 100kr pr dag, så på den måde kan man jo sige at 1000kr rækker til 10 dage ved mine kampagner.

Og det er også super godt at benytte den gratis hjælp fra Google - især når man kaster sig over AdWords for første gang. Men husk nu, at have din sunde fornuft med og ikke sluge alle Googles anbefalinger råt. Men der kommer et tidspunkt, hvor man gerne vil et niveau eller 2 længere og så kræver det enten ekstern hjælp eller en dedikerede indsats med læsning og praktisk erfaring. 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:55

Johannes Helleland:
Og det er også super godt at benytte den gratis hjælp fra Google - især når man kaster sig over AdWords for første gang. Men husk nu, at have din sunde fornuft med og ikke sluge alle Googles anbefalinger råt. Men der kommer et tidspunkt, hvor man gerne vil et niveau eller 2 længere og så kræver det enten ekstern hjælp eller en dedikerede indsats med læsning og praktisk erfaring. 

Det har du ret i. Nu er jeg jo nybegynder, men hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg synes også det er svært at vælge søgeord. Har du nogle gode råd? Hvad er en god konveteringsrate. Nu er jeg jo en helt nyopstartet hjemmeside (under 1 mdr. gammel). Men i dag har jeg f.eks. haft 20 klik og intet salg :(

Kunne godt bruge nogle gode råd :)

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:04

Christina Nordquist:

Både dig og Allan (trådstarter) kan kigge på en eller begge af disse bøger. Der kommer en række gode ting frem om AdWords, men udgiverne skriver på to forskellige måder.

Ad-Lex

PPCprofit 

Hop ikke nødvendigvis på den "nemme" løsning, hvor I bare vælger den gratis udgave.

Venligst

Brian Phillip

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Fra  JatilROI Skrevet kl. 20:10

Christina Nordquist:

Johannes Helleland:

Det har du ret i. Nu er jeg jo nybegynder, men hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg synes også det er svært at vælge søgeord. Har du nogle gode råd? Hvad er en god konveteringsrate. Nu er jeg jo en helt nyopstartet hjemmeside (under 1 mdr. gammel). Men i dag har jeg f.eks. haft 20 klik og intet salg :(

Du har et produkt som jeg kender særdeles godt :) Her kan jeg oplyse dig, at en af dine konkurrenter gennemsnitligt på hele produktserien har en konvertering på +9%. Det har sidste 3 måneder givet en 6 cifret omsætning for et AdWords budget på små 5.000 kr.

Så du har altså nogle produkter, hvor der kan skabes stor succes. Din shop er ligeledes indbydende, så mon ikke med tiden du også får fat i din andel.

Vil tror, at du kan ligge med en gennemsnitlig konverteringsprocent på alle produkter på 3 til 5 og en gennemsnitlig CPC på 2 kr. - det vil ikke virke som et urealistisk mål efter et par måneder. Men det kræver en indsats ikke kun med AdWords, men også en optimering af din shop, såfremt det er nødvendigt. Dette kan Analytics bl.a. give dig en masse svar på!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)