Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af offentlig virksomhed fra udenlandsk aktieselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Glemmingebro
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg skal sende en faktura for nogle varer en dansk kunde har bestilt og modtaget. Der er tale om en offentlig virksomhed, så jeg ville umiddelbart tro jeg kunne indtaste via EAN-formularen via virk.dk - men det virker som om det ikke er muligt, i og med jeg driver udenlandsk(svensk) aktieselskab. Hvordan opkræver man så betalingen, skal man alligevel sende fakturaen til kunden og så lade kunden finde vej i junglen. Jeg har spurgt i Digitaliseringsstyrelsen, men det virkede ikke som om de var videre interesserede i at afklare problematikken - så det håber jeg en eller anden herinde kan hjælpe med.

Med venlig hilsen,

Anders Klingenberg

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Ryomgård
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  KBA Mobil Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja de skriver dette på hjemmesiden:
"Kan jeg som udenlandsk virksomhed få et dansk CVR-nummer
For at få et CVR-nummer skal firmaet være registreret på en dansk adresse. Fakturablanketten kan kun bruges af firmaer med et dansk CVR-nummer"
Så det skal nok ske på den gammeldags facon.
Medmindre du kan benytte dig af denne metode:
" Jeg har ikke et CVR-nummer, kan jeg alligevel bruge fakturablanketten?
Hvis du ikke har en registreret virksomhed og derfor heller ikke et CVR-nummer, men alligevel på fritids-/deltidsbasis løser enkelte opgaver for offentlige myndigheder eller institutioner, kan du sende fakturaer til disse myndigheder eller institutioner ved hjælp af fakturablanketten ved at bruge dit CPR-nummer i stedet for CVR-nummer. Dette fungerer kun på fakturablanketten."
Når nu du ikke har et dansk CVR nummer hører du vel under den kategori.
Vær dog også opmærksom på dette:
" Kan man ikke bruge udenlandske kontonumre?
Fakturablanketten kan kun bruges med danske kontonumre."

Kilde: http://www.nemhandel.dk/spoergsmaal-og-svar#fakturablanketten

Mvh Kenny

Fra Glemmingebro
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Mange tak for tippet. Jeg må vist ringe til Nemhandel, for der tillægges moms i deres fakturablanket, hvilket der jo ikke skal være. Bliver sjovt at høre hvilke forklaringer de har. Jeg melder mig hvis der er nyt og brugbart at dele herinde.

 

Med venlig hilsen,

 

Anders Klingenberg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)