Hej alle Aminoer! Jeg er en 16-årig dreng der har mange gode ideer inden for web-iværksætteri. Men pga. min (forholdsvis) lave alder, er det stort set umuligt at give sig i kast med. Dette er fordi at ingen rigtig har interesse for en 16-årig. Min stærke side er, at min aldersgruppe er internettets største forbrugere og derfor ved jeg hvad der falder i de unges smag. På nuværende tidspunkt har jeg nogle, efter min mening, holdbare ideer. Mit problem er at jeg ingen erfaring har med iværksætteri, og at jeg derfor ingen mulighed har for selv at give mig i kast med det. Jo mindre, der er nogen der er interesseret i at høre hvilke ideer jeg har og lave et samarbejde. Mange mener at det er naivt at give sig i kast med iværksætteri i en så ung alder, men jeg da jeg selv, mine venner, min aldersguppe er de største net-forbrugere, ved jeg hvad jeg taler om. Det er derfor jeg begynder nu, da jeg ved hvad folk efterspørger af hjemmeside-koncepter. Det er derfor jeg vil høre, om der er nogen der kan give et godt råd eller er interesseret i at få en snak. Mine ideer er koncepter til hjemmesider inden for handels og underholdningsbranchen. Det er store hjemmesider jeg har i tankerne, hjemmesider der vil kræve gode it-kyndige og administratorer. Jeg har selv ingen erfaring med hjemmesider, men har på baggrund af min aldersklasse, som er dem der bruger mest tid på nettet, fået en masse ideer. Jeg har nu i et år forsøgt at sætte mig ind i mulighederne angående indtjening på hjemmesider, både i forhold til annoncer, brugerbetaling og webshops. Da jeg repræsenterer min aldersgruppe har jeg også en fornemmelse af, hvordan man fra annoncørens vedkommende får de unges opmærksomhed. I må meget gerne komme med et godt råd eller sende en mail, hvis i er interesseret i at høre mere. Min mail står vist i min profil, men jeg skriver den alligevel her: Mads_mail@hotmail.com
Hilsen Mads Pedersen |
Goddag Mads
På en måde synes jeg dit indlæg er en smule underligt. Men jeg vil gerne give dig nogle gode råd. Det virker ikke som om du tror på din idé, og hvis du gør så spring ud i det, man bliver aldrig en god iværksætter hvis du ikke tør tage chancer. Jeg var selv 16 da jeg startede min første virksomhed som fik stor succes. Jeg har siden da brugt tid på at hjælpe andre, og er i dette øjeblik ved at starte en konsulentvirksomhed op sammen med en anden dygtig ung iværksætter.
Spring ud i det hvis du tror på din idé. Er du klar i din alder til at droppe fester og byture med drengene for din virksomhed, eventuel skære ned eller droppe din skole for at realisere din drøm. Er du ikke det, skal du nok ikke være iværksætter.
Håber du kunne bruge de vise ord fra en UNG men snu ræv ;)