Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af CVR og hvad indebære det?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at starte en webshop op. Har læst mig frem til at det eneste jeg behøver er et CVR nummer, er det rigtigt?

Ud over at CVR nummeret er et nummer beståede af tal, hvad indebærer det så? Forpligter det mig til noget? Skat osv.?

Har også læst at man ikke skal betale skat hvis man tjener under 50.000kr., holder det vand?

Og er et CVR nummer overhovedet nødvendigt?

Håber der er et par stykker der kan være behjælpelige! :D

De bedste hilsner

Frederik Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør snarest høre din kommune om hvornår skat har iværksætterkursus, for det indebærer da en masse at starte virksomhed

Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven - som du enten må sætte dig lidt ind i, eller du må ha andre til at hjælpe dig

Du skal forskudsregistrere dit forventede overskud og betale skat af alt du har i overskud lige fra krone 1

Du skal bogføre moms og indberette moms efter reglerne - månedsvis eller kvartalsvist afhængigt at omsætningen

Du kunne lade være med at registrerer hvis du var 100% sikker på ikke at omsætte for 50.000 på 12 måneder i række- overskrider du det skal du af med moms også af al den omsætning de havde indtil registreringen, så det er ikke en bundgrænse - og det er så svar på om CVR er nødvendigt

Skal du købe noget til shoppen fra uden for EU skal du inden første køb være importørregistreret og så skal du kunne noget om import og told

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)