Hej. For mange vil det nok syntes som en "banal" ting at gå op i en kat der er solgt, MEN det betyder meget for mig, og jeg troede jeg havde "garderet" mig fuldstændig korrekt, så der ikke ville opstå problemer, alligevel... er det endt med at de har brudt kontrakten - altså det de skrev under på, da de købte katten af mig. Kontrakten er en Felisdanica standard kontrakt, men under særlige betingelser er der tilføjet følgende; -køber er indforstået med at katten ikke kan videresælges, udlånes eller overdrages til anden side. Skulle det uheldige ske at katten skal have nyt hjem har sælger retten til at tage katten retur for et symbolsk beløb svarende til 500 kr. Ejerforholdet tildeles sælger såfremt ovennævnte ikke overholdes uden mulighed for modsigelse. MEN de har solgt katten til anden side - så hvad kan jeg gøre? Jeg sendte dem en email, hvor jeg præciserede, at kattens ejerforhold var overgået til mig fra de valgte at bryde kontrakten, samt at jeg ville sætte en masse i gang for at få katten retur, uanset hvad det ville koste... Min mulighed er at indbringe sagen for Forbruger klagenævnet samt Felisdanica, men kan jeg gøre andet? Hvordan står jeg juridisk? Købet foregik i år 2008 På forhånd TAK til alle som vil bidrage med et forslag til hvad jeg kan gøre herfra.
|
Lindgaard-Sørensen:Købet foregik i år 2008
uden at vide noget on jura så vil jeg tro at du rammer
I dag forældes almindelige krav - eksempelvis almindelige fakturakrav - først efter 5 år, men fra den 1. januar 2011 forkortes denne frist til 3 år.
http://www.ret-raad.dk/Offices/Haderslev/Business/Articles/Article%20list/foraeldelsesfrist.aspx
Men hvis det er vigtigt for dig skal du finde en advokat , regn dog med koster mere end 500kr