Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brudt kontrakt - hvad gør jeg???

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

For mange vil det nok syntes som en "banal" ting at gå op i en kat der er solgt, MEN det betyder meget for mig, og jeg troede jeg havde "garderet" mig fuldstændig korrekt, så der ikke ville opstå problemer, alligevel... er det endt med at de har brudt kontrakten - altså det de skrev under på, da de købte katten af mig.

Kontrakten er en Felisdanica standard kontrakt, men under særlige betingelser er der tilføjet følgende;

-køber er indforstået med at katten ikke kan videresælges, udlånes eller overdrages til anden side. Skulle det uheldige ske at katten skal have nyt hjem har sælger retten til at tage katten retur for et symbolsk beløb svarende til 500 kr. Ejerforholdet tildeles sælger såfremt ovennævnte ikke overholdes uden mulighed for modsigelse.

MEN de har solgt katten til anden side - så hvad kan jeg gøre?

Jeg sendte dem en email, hvor jeg præciserede, at kattens ejerforhold var overgået til mig fra de valgte at bryde kontrakten, samt at jeg ville sætte en masse i gang for at få katten retur, uanset hvad det ville koste...

Min mulighed er at indbringe sagen for Forbruger klagenævnet samt Felisdanica, men kan jeg gøre andet?

Hvordan står jeg juridisk?

Købet foregik i år 2008

På forhånd TAK til alle som vil bidrage med et forslag til hvad jeg kan gøre herfra.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:17

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 19:36

Personligt tvivler jeg på at din tilføjelse til kontrakten holder rent juridisk jvf. aftaleloven. Man kan jo ikke ligefrem sige at du handler rimeligt når du kræver katten tilbagekøbt til 500 DKK   Hvad er markedsprisen for sådan en kat ?

Aftaleloven

§ 36. En aftale kan ændres eller tilsidesættes helt eller delvis, hvis det vil være urimeligt eller i strid med redelig handlemåde at gøre den gældende. Det samme gælder andre retshandler.

"Jeg sendte dem en email, hvor jeg præciserede, at kattens ejerforhold var overgået til mig fra de valgte at bryde kontrakten, samt at jeg ville sætte en masse i gang for at få katten retur, uanset hvad det ville koste..."

Lidt utroligt at man opfører sig så barnligt pga. en kat man har solgt i 2008!   

Ravn

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 19:43

Du er i din fulde ret til have en mening om barnlighed, men race udstillingskatte for opdrættere er ikke "barnligt", og der kan være mange afgørende faktore såsom linjer, specifikke farver, resultater osv.

Så hvis man tilsidesætter sin "personlige mening" om barnlighed eller ej, og forholder sig til mit indlæg om juridisk forespørgsel på emnet.

Jeg kan nemlig garantere dig "RAVN" at der absolut intet barnligt er i det, men udelukkende en interesse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 19:59

Lindgaard-Sørensen:
Så hvis man tilsidesætter sin "personlige mening" om barnlighed eller ej, og forholder sig til mit indlæg om juridisk forespørgsel på emnet.

Start nu lige med at forholde dig til det juridiske jeg skriv! Barnligt eller ej kan man jo undre sig over at du kun vil betale 500 DKK for en kat du formodenlig tidligere har solgt til en ret så høj pris! Rimeligt useriøst må man man da sige!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan er det relevant for iværksætteri?

- Hvis du søger gratis juridisk hjælp til private problemstillinger, så findes der andre og bedre kanaler.  

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 20:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

RAVN: Det er normal procedure indenfor katteverden med de 500 kr.

JACOB: Jeg kunne kun finde Amino til at forespørge på hvor, hvad og hvordan jeg skulle forholde mig, men kender du mere korrekte sider hvor indlægget ville være bedre placeret så tager jeg gerne imod råd og forslag!? Ervar registreret opdrætter der satte det på pause efter 1-2 år...

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:12

Lindgaard-Sørensen:
RAVN: Det er normal procedure indenfor katteverden med de 500 kr.

Prøv nu lige at forholde dig til det jeg skriver om aftale loven!   Bare fordi 500 kr er en normal procedure er det jo absolut ikke sikket det holder i retten.

Det virker lidt som om du bare prøver at score en billig kat!

Tilmeldt 1. Apr 13
Skrevet kl. 20:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har absolut intet at skulle bruge katten til MEN hun skal ikke kastes rundt imellem opdrættere eller andre, da det ikke var aftalen i kontrakten, eller hvad de sagde da de skulle købe hende.

Min intention er udelukkende at hun ikke skal være kastebold, og de 500 kr er jo forlængst "overset" eftersom jeg kan regne ud at det skal igennem advokat, så selve processen bliver helt sikkert dyrer end kattens værdi.

I forhold til iværksætter spørgsmålet, så havde jeg læst at Amino er for iværksættere og selvstændige, hvilket opdrættet er/var.

Jeg spørger PÆNT om hjælp til et - for mig - problem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:45

Lindgaard-Sørensen:
Min intention er udelukkende at hun ikke skal være kastebold

Nu kan man vel ikke kalde det kastebold når man skilder sig af med en kat som man har ejet fra 2008!  

Iøvrigt skal du lige være klar over at en advokat ikke har andre muligheder end at få sagen prøvet ved domstolen - så forvent at det bliver en temmelig dyr fornøjelse.

Det kunne faktisk være meget interesant at høre hvordan din advokats vurdere sagen,  Det  vil vi alle jo kunne lære noget af.  

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)