Kære Amino'er, I forbindelse med opstart af min virksomhed, vil jeg fra starten gerne have bedst mulig styr på både mine fysiske såvel som elektroniske bilag. Derfor vil jeg gerne høre jer, hvordan I håndterer det? Har I jeres modtagne fakturaer, I en mappe for hvert regnskabsår inddelt i 12 faner (måneder)? Eller hvordan gør i? Printer I elektroniske fakturaer ud? Hvad har I ellers af mapper (fysisk såvel som elektronisk)? En "virksomhedsmappe" med vigtige dokumenter som forsikring, ejerskab af domæner, kontrakter med leverandører osv? Jeg håber, at I vil dele jeres arkiverings-system med mig :) Rigtig god påske! Mvh. Mikkel |
Jeg synes det afhænger en del af, om man modtager langt mest elektronisk, en skøn blanding, eller langt mest fysisk. Idag får vi mest elektronisk, men under projekter er der masser af manuelle bonner osv, så JEG kører en manuel mappe - så kan jeg også notere ting let direkte på bilagene.
Jeg har fakturaer i en - den ældste bagest - og udgiftsbilag i en anden, helt samme sag i bilagsnummer orden, ældst bagest.
Du er dog helt velkommen lovmæssigt til at have alt indscannet og/eller gemt i en mappe på computeren - sørg så for at den sikkerhedskopieres til dropbox eller andet i skyen og navngiv bilaget med bilagsnummer så det er let at finde i forhold til posterings journalen
Den tredie mappe for hvert selskab er den sidste du kalder virksomhedsmappe - forsikring, kontrakter, aftaler - også bare sat i dateorden med ældste bagest og et større skilleblad for hvert nyt år - også disse ligger scannet i dropbox - så det er lidt ekstra jeg også har dem fysisk
vh