Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du tjek på det juridiske i forbindelse med ejndomshandel ? Partner / freelancer søges til ny virksomhed på idestadiet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "måske kommende partner/freelancer"

Jeg søger en person der har interesse i, samt viden indenfor de juridiske aspekter i forbindelse med omsætning af fast ejendom. 

Jeg selv arbejder til dagligt fuldtid (indtil d. 1/8 - 13), men agter at bruge alt overskyende tid på dette projekt. Du skal derfor heller ikke regne med at dette kan beskæftige dig 37 timer om ugen fra day one.

Jeg arbejder pt. indenfor detailbranchen og har altid haft et ønske om at arbejde med salg. Min plan er at starte indenfor ejendomsbranchen. Jeg har gennem min store interesse for bolighandel, skabt mig en forholdvis stor "selv lært" viden, om priser, beliggenhed og lign. Det er gennem denne interesse at jeg har fået ideen til virksomheden, - som dog stadig befinder sig på idestadiet. Jeg arbejder dog intensivt i disse dage på at få den første kunde.

Mange (flere & flere) synes at ejendomsmæglere er for dyre at benytte, ligesom at mange mæglere skaber urealistiske forventninger for kunden, eller ikke lever op til sin "pris". Dette kan resulterer i at folk forsøger sig med privat salg, typisk et håndskrevet skilt i en plasticlomme, som så sættes op ved postkassen eller lign. derefter smider de boligen online, eks. på dba.dk.  

Mælk & rugbrød (noget vi alle skal bruge) markedsføres dagligt, enten via. reklamer eller tvreklamer, derfor er en intensiv og målrettet markedsføring særdeles vigtigt, når det drejer sig om et produkt som et hus. Nogle gange er det heller ikke nok kun at sælge huset, ligger det eks. i en lille "ukendt" by, skal denne også sælges overfor en måske udefrakommende køber. Vigtigst af alt skal markedsføring målrettes mod det segment som er oplagt for ejendommen.

Min ide er at varertage hus salget for de folk, som enten ikke gider en traditionel ejendomsmægler, eller ikke har haft succes med det private salg. Ydelserne iform af markedsføring og fremvisninger, åbenthus, produktion af salgsmateriale - ja faktisk alt er 100 % gratis for kunden. Dog opkræves der et "salær" på 2 % af ejendommens handlede pris, ved salg! sælges boligen ikke indenfor den aftalt samarbejdsperiode, har det ikke kostet kunden 1 kr. Kort sagt tager vi det private salg til næste level.

Jeg søger en partner (hvis den rette dukker op) eller evt. en freelancer, som kan varetage alle de juridiske aspekter i forbindelse med salg af ejendom, samt aftalt indgåelse og lign. 

Håber dog på en person, med en vis interesse indenfor området, så du kan være med til at udvikle virksomheden.

synes du at ovenstående lyder interessant, så smid en mail og så kan vi forhåbentligt sammen skabe en succes.

Jeg ser meget frem til at hører fra dig

God påske 

Med venlig hilsen 

Christoffer Kaarøe

Email.: Chrisck@live.dk 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 03:29

Kan ikke lige lade være med at kommentere lidt her :o)

I princippet lyder det jo som en fin ide, dog håber jeg du finder en der er rigtig og jeg mener, rigtig stærk inden for det juridiske når det kommer til en bolighandel. Det er et utrolig omfattende område rent juridisk og man kan let få fingrene i klemme, hvis man ikke kender til alle aspekter af en bolighandel. Har selv en "halv" uddannelse indenfor faget, så har testet branchen af.

På en måde, så lyder det lidt som hvordan Robinhus til dels startede - lidt. Min tanke er blot, at efter mit kendskab til branchen, så vil det muligvis være meget svært for dig, at overbevise potentielle kunder om at bruge dig, frem for en reel ejendomsmægler, uanset de finder priserne hos ejendomsmæglerne urimelige eller ej. En bolighandel er trods alt en af de største handler mange mennesker gør i deres liv og så foretrækker de som oftest, en der har en uddannelse indenfor fagområdet - og gerne mange års erfaring - trainee´s eller elever tror de sjældent på.

Nu ved jeg godt du ikke lige nævner det, men vil blot lige gøre opmærksom på, at betegnelsen "ejendomsmægler" er en beskyttet titel og må kun benyttes hvis man er statsautoriseret ejendomsmægler, dvs. uddannet indenfor branchen. En elev eller trainee må ikke end ikke kalde sig for ejendomsmæglerelev eller -trainee.
Du siger ikke du vil bruge betegnelsen, tænkte bare jeg lige ville gøre opmærksom herpå :o)

Synes også det er stærkt at du vil tilbyde solgt eller gratis, vil dog anbefale dig at have en tyk pung i baglommen med sådan et koncept, særligt som ny indenfor området.
Alene markedsføring i relevante medier, kan koste mange tusinde kroner. Fotografer koster gerne fra omkring kr. 3000 for 15 - 20 billeder. Indhentning af diverse dokumenter koster penge (nogle er gratis, andre ikke), udarbejdelse af tilstandsrapport koster fra omkring kr. 4500 - dertil kommer elinstallationsrapport som koster fra omkring kr. 1800 og sidst, men ikke mindst, kommer energimærket som koster fra omkring kr. 3000 (mener jeg).
Boligen må ikke smides på eksempelvis Boligportalen.dk eller Boliga.dk uden energimærke (altså annonceres). Det skal dog siges, at en tilstandsrapport og elinstallationsrapport ikke er lovpligtige ved en bolighandel, dog er de en forudsætning for, at der kan tegnes en ejerskifteforsikring på boligen. Energimærkerapporten er dog lovpligtig!

Håber virkelig at du finder den perfekte samarbejdspartner - og held og lykke i branchen Yes

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 03:35

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:01

Hej

Du skal være opmærksom på, at du gerne må have en firma der varetager boligsalg, men du må ikke handle ejendommene uden at du har en statsautoriseret ejendomsmægler ansat (som autoriserer det) - I gamle dage fandtes der masser af "ejendomshandlere" af mere eller mindre tvivlsom observans og det gjorde man politisk op med, ved at statsautorisere ejendomsmægleruddannnelsen.

Konceptet du vil lancere er prøvet før uden den store succes, men det skal jo ikke afholde dig fra at prøve det af - Især ikke i disse tider, hvor folk hungrer efter at få solgt i et marked der ligger underdrejet, især i provinsen.

Jeg arbejder selv i et statsautoriseret ejendomsmæglerfirma og skulle du have succes med at parre en køber og en sælger, så er du altid velkommen til at smide en mail min vej, så ville vi godt kunne lave købsaftalen o.s.v.

Hilsen

Teddy

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 11:11

Jeg synes ikke, at idéen lyder videre innovativ, men derfor kan der sagtens være penge at tjene alligevel. Det er ikke altid nødvendigt at være den første på et marked for at kunne tjene penge.

Er 2% af salgsprisen ikke tæt på at være samme pris som en ejendomsmægler? En typisk villa til 2 mio. kr. koster da 40.000 kr. Jeg har aldrig selv solgt noget gennem en ejendomsmægler, men jeg har hørt tal på 40 - 60.000 kr.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 31. Mar 13
Skrevet kl. 17:38
Har smidt dig en privat :)

-Christoffer kaarøe
Tilmeldt 31. Mar 13
Skrevet kl. 17:44
Hej "hardworker"

Tak for din besked.

Hvor vidt ideen er innovativ nok, er nok en smagssag, kender ikke umiddelbart til nogle virksomheder i Jylland, der udfører den service jeg vil.

Med hensyn til salæret så ligger det tæt på en stats. auto. Ejendomsmægler. Men min plan er ikke at skulle være ligesom en ejendomsmægler, men et alternativ dertil.

Min virksomhed målretter sig mod folk der ønsker at sælge privat, hvor jeg så tager mig af fremvisninger/åbenthus og alt udarbejdelse af salgsmateriale og varertager markedsføringen, som sagt koster det ikke 1 kr. hvis jeg ikke får solgt boligen. Jeg mener derfor godt at dette kan forsvares.

Håber det var svar :)

Med venlig hilsen
Christoffer kaarøe
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:45

Synes ikke det virker til, at du vil spare en kunde for ret meget - de skal alligevel bruge en advokat eller ejendomsmægler til det juridiske og så koster det alligevel penge for dem. Så kan man vel i princippet lige så godt bare bruge mægleren til det hele istedet for at skulle have gang i to forskellige parter - hvis prisen tilnærmelsesvis vil lægge op ad hinanden?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 06:24

Ck-RealEstate:
Med hensyn til salæret så ligger det tæt på en stats. auto. Ejendomsmægler. Men min plan er ikke at skulle være ligesom en ejendomsmægler, men et alternativ dertil.

Min virksomhed målretter sig mod folk der ønsker at sælge privat, hvor jeg så tager mig af fremvisninger/åbenthus og alt udarbejdelse af salgsmateriale og varertager markedsføringen, som sagt koster det ikke 1 kr. hvis jeg ikke får solgt boligen. Jeg mener derfor godt at dette kan forsvares.

Det er måske kun mig - men hvor er forskellen på dig og ejendomsmægleren? De tager sig også af fremvisninger, åbent hus, udarbejdelse af salgsmateriale og alt markedsføring. De har desuden en kæmpe eksponering, fordi kæder som Home, NyBolig m.fl. er så dominante.

Det er ikke for at være kritisk - men i mine øjne lyder det som om, at du tilbyder præcist det samme som en ejendomsmægler - og til præcist den samme pris. Skulle jeg sælge et hus ville jeg derfor nok vælge Home fremfor dig.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej CK

Konceptet findes allerede og mæglerne har I mange år tilbudt solgt eller gratis, så der lyder mere som du skulle søge samarbejde med BoligOne, Robinhus etc, hvis de ikke er aktive i hovedlandet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)