Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg hedde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i færd med at opstarte en lille behandler-praksis, og i den forbindelse skal jeg have mig momsregistreret. Min praksis er en sidebeskæftigelse, som jeg vil drive ved siden af mit nuværende arbejde og kommende studier. Men når jeg engang er færdiguddannet, kommer jeg til at arbejde med flere forskellige virksomheder.

Jeg er klar over det momsregistreringsmæssige i det; jeg opretter et overordnet CVR-nummer, og så giver jeg min behandlerpraksis et SE-nummer. Senere kan jeg så give mine kommende virksomheder yderligere SE-numre.

Nu kommer spørgsmålet: Hvad skal jeg kalde mit overordnede firma? Jeg ved, at mange af jer vil mene, at det er ligegyldigt, hvad det hedder. Men det overordnede navn vil vel komme til at stå nogle steder, og så er det rarest, at jeg ikke kom til at kalde det "TurboTølpert" eller "Ruskehanen16år". For eksempel.

Udfordringen er, at de kommende forretninger kommer til at beskæftige sig med mange forskellige brancher; f.eks. alternativ behandler, udøvende kunstner, forlægger, investor.

Jeg efterspørger altså lidt hjælp til at fremtidssikre min virksomhed! Hvis jeg var et selskab, der havde aktier/anparter i forskellige virksomheder, ville jeg for eksempel hedde Morten Hede Holding A/S.

Nogle bud/erfaringer/idéer? Nogle af jer må have stået i samme situation.

/Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34

Keep cool- 

mortenhede:
Udfordringen er, at de kommende forretninger kommer til at beskæftige sig med mange forskellige brancher; f.eks. alternativ behandler, udøvende kunstner, forlægger, investor.

Hvis nu alt går så skønt som du venter så bliver der god tid og råd til at enten ha nye SE numre eller flere virksomhederi APS med hver sit navn. Tag og start med noget du synes er bedst for den behandler praksis du vil begynde med, og du kan sagtens skifte navn siden, så start du bare med noget enkelt du synes klinger godt i forhold til en behandler praksis - Morten Hede Holding kan altid komme til - lad være med at skyde over målet

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45

du kan sagtens skifte navn siden

Jeg anede ikke, at man bare kunne skifte navn senere - det løser hele dilemmaet. Og det er du sikker på, at man kan?

Og så vil jeg sige tak for dit gode og hurtige svar. Selvom du mener det godt, er det selvfølgelig ikke så rart, at du beder mig om at skrue ned for ambitionerne allerede så tidligt i processen, men jeg husker på, at du prøver at hjælpe mig. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56

mortenhede:
Jeg anede ikke, at man bare kunne skifte navn senere - det løser hele dilemmaet. Og det er du sikker på, at man kan?
Ja

mortenhede:
Selvom du mener det godt, er det selvfølgelig ikke så rart, at du beder mig om at skrue ned for ambitionerne allerede så tidligt i processen, men jeg husker på, at du prøver at hjælpe mig. :)

det er vel om at være realistisk bare - og skru op efterhånden som du mærker det kører - men resten er jo drømme som er gode at ha, og værsgo med dem¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)