Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til aktier

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har overvejet at bruge nogen penge på aktier men hvad skal man være opmærksom på?? har hørt lidt om man skal betale skat at det man lad os sige hvis jeg brugte 10.000 og solgte dem for 12.000 så skal jeg betale skat af de 12.000 nogen som kan komme med reglerne og hvad man skal være opmærksom på??

Tilmeldt 27. Mar 13
Skrevet kl. 23:36

må man handle med aktier når man er på dagpenge?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:37
Tilmeldt 27. Mar 13
Skrevet kl. 23:38

okaii det vil sige de 2000 men er det noget man selv skal gå ind og skrive til skat eller hvordan??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal checke din årsopgørelse at aktierne er korrekt med - men ofte vil de være korrekt indberettede fra din bank - ellers skal du selv ændre det så din fortjeneste er korrekt angivet. Når du har fortjeneste kan du spørge igen så skal du få at vide hvor - og har du tab kan det fradrages

Du betaler skat af overskud med 27% af op til 48.300 kr fortjeneste på aktier og dobbelt op grænse hvis du er gift - og 42% af FORTJENESTE på over de 48.300 kr

Ja du må handle med aktier på dagpenge - Har du større formue end 10.000 vil det ha betydning for kontanthjælp men det er jo en anden sag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 13
Skrevet kl. 00:31

okaii jamen er på dagpenge idag.. men har ca 20.000 liggende hjemme hos min svigermor og overvejet at starte med det men ved ikke om det er nok?? og hvad det skal men hvis jeg går i banken og lad os sige jeg vil gerne ha aktier for 20.000 i ja fodbold Lyngby og lad os så sige de næste dag er åben igen for salg er steget til 21.000 og når det så lukker er på 23.000 og sælger det hele der vil det så sige at banken går ind på min årsopgørelse eller indberetter til skat at jeg skal beskattes af de 3000???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39

bagsværdfyr:
okaii jamen er på dagpenge idag.. men har ca 20.000 liggende hjemme hos min svigermor og overvejet at starte med det men ved ikke om det er nok?? og hvad det skal men hvis jeg går i banken og lad os sige jeg vil gerne ha aktier for 20.000 i ja fodbold Lyngby
Lad være med det  - du er på dagpenge og skal slet ikke satse så meget på usikker fodbold - og hvorfor ligger de hos svigermor i øvrigt

Banken indberetter dit køb - hvis du køber til 20.000 og det har ikke effekt for skat og banken indberetter dit salg på 23.000 og du bliver sat i 27% skat af de 3000 du har tjent MEN skal selv kontrollere også, at din årsopgørelse har de 3000 kr med (normalt vil det altid være det idag) Du skal bare slet ikke købe fodboldaktier for dine eneste 20.000 som dagpengemodtager men det er jo en anden sag

vh

Tilmeldt 27. Mar 13
Skrevet kl. 01:01

nej nej det ved jeg godt :D nu prøvet jeg bare at komme med en f.eks med aktier :D de ligger hos svigermor da jeg bare godt kan lig at ha en opsparing et sted som ikke står i banken og fordi hun havde lånt dem til at komme af med noget gæld :D men hvad vil du fortrække man laver aktier i?? og hvor kan man se hvordan det går med dem ved man kan inden på danske bank hjemmeside men er den okaii at gå efter??

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:09

Fodboldaktier er generelt et no-go. Normalt siger man, at folk investerer i dem med hjertet og ikke hjernen, og det er der en god grund til. Start i stedet i det små, prøv dig frem og invester for guds skyld ikke alle 20.000 med det samme i det første og bedste, hvis du har planer om at foretage handlerne selv. Start med et par tusinde i stedet. Alternativt kan du vælge sikrere løsninger end aktier som fx obligationer. Derudover er det - som Cookie også påpeger - risikabelt som dagpengemodtager at investere et så stort beløb, da du nok uden at kende din privatøkonomi ikke har store muligheder for at tjene dem igen inden for en overskuelige tidshorisont, hvis du taber dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09

1 få de penge hjem fra svirgermor eller vær forberedt på at de kan tabes uden du skal blive sur på svirgermor og du kone

2 Du er på dagpenge og hold dine 20.000 langt væk fra aktier med den usikkerhed er for aktier her i 2013  - de kan gi penge men de kan absolut også tabe og du har en kort horisont - så lad pengene stå - selv til 0% i banken - men helst din bank og ikke din svirgermors: Du kan idag ikke får mere end ca 0% i rente uden at tage en vis risiko, og det skal du ikke som du beskriver det

vh

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)