Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsfradrag: Slik sendt med ordrer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vedlægger lidt slik med de ordrer, jeg sender fra min webshop. Men hvordan skal det bogføres?

Skal det bogføres på repræsentationskontoen, da det jo ikke er noget, som kunderne har købt, men som jeg vælger at sende med dem i håb om, at det kan give mig et ekstra plus i bogen til, at de handler hos mig igen en anden gang eller taler godt om min shop til andre.

Umiddelbart ville jeg pege på repræsentationskontoen af ovenstående grund, men samtidig er det jo bare sådan noget meget småt noget, så det måske ikke betegnes som en gave?

Så jeg ved ikke, om jeg kan få fuldt momsfradrag fra det slik, jeg køber og kan trække det fuldt fra i skat eller om jeg kun må fratrække en lille smule.

Mvh
Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 18:33

Super. Tak for svarene, begge to.

Det er ikke for, at det har så stor økonomisk betydning for mig. Det var mere, om jeg skulle købe det i Tyskland eller her i DK.

Når der er fuld momsfradrag, så kan jeg ligeså godt købe det her i DK, da der så ikke er det helt store at spare. :)

Mvh
Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00

Reglen er enkelt nok. Er der firmanavn eller loge på, så er gaver op til 100 kr med fradrag for moms og omkostning. Uden logo er der ikke fradrag for moms på gaver man giver - under 100 kr per stk. reglen er klar nok, om det så går at gi pokker i den for små slikstykker - har været diskuteret, men generelt NEJ til momsfradrag for den slags

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:44

Men kan også betragte det som et reelt vareforbrug, hvilket i mine øjne sagtens kan argumenteres for. Deraf kommer naturligvis både fradrag for moms og omkostning.

God påske :)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55

Lars Thomsen:
Men kan også betragte det som et reelt vareforbrug, hvilket i mine øjne sagtens kan argumenteres for. Deraf kommer naturligvis både fradrag for moms og omkostning.

Altså ud over at man kan lave mange krumspring er jeg lidt interesseret i at vide hvordan man sagtens argumenter for at slik sendt med helt andre varer som gave er vareforbrug. Jeg synes som minimum hvis man rådgiver Lars, at man så må forklare argumentet - eller tage skridtet fuldt ud og tilbyde trådstarter at dække hans moms hvis skat ikke er rigtigt enig?

Jeg ved godt der er nogen der mener skat ikke tager den så tungt, og det er muligt, men reglen er 100% klar at der skal være logo på gaver under 100 kr for at give momsfradrag - og jeg er i alle ret bomsikker på at man ikke vil vinde en sag på at det var vareforbrug når man sender slik med en helt anden vare - men tværtimod få set regnskabet godt igennem for andre personlige opfattelserBig Smile

vh

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:58

Jeg er ikke interesseret i fiksfakserier. Jeg vil gerne have den korrekte måde at føre det i regnskabet. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 23:10

Godaften cookie,

Det bliver den meget korte version, da min kæreste ligger og snorker ved siden af mig ;)

Husk detaljen "i mine øjne" fra min post. Vareforbrug = varer der sælges videre. Et vingummibamse køber man for at sende den ud til en kunde i forbindelse med et salg. Når jeg så skriver, at der kan argumenteres for, at en vingummibamse kan være vareforbrug, mener jeg, at vingummibamsen da kan være indkøbt, medregnet i salgsprisen på den primære salgsgenstand, og så solgt derigennem. Kan du følge mig? :)

Og selvfølgelig står jeg ikke på mål for hverken mskovmose eller nogen anden, men prøver blot at komme med mit syn på sagen :) det er dejligt, her er så mange erfarne og kompetente rådgivere, så en debat kan komme igang - det lærer jeg super meget af :)

Om ikke andet rigtig god aften og påske!:)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

Lars Thomsen:
Et vingummibamse køber man for at sende den ud til en kunde i forbindelse med et salg. Når jeg så skriver, at der kan argumenteres for, at en vingummibamse kan være vareforbrug, mener jeg, at vingummibamsen da kan være indkøbt, medregnet i salgsprisen på den primære salgsgenstand, og så solgt derigennem. Kan du følge mig? :)

næh ikke ud over det er konstrueret hvis vingummibamsen er købt for at give som gave i forbindelse med køb af et gummilagen eller en knallertudstødning desværre - det kan jeg helt enkelt ikke - ovserskriften og forklaringen var jo helt klar- slik sendt som gave med køb.

Jeg er med på at man kan teste systemet og gå mod det og om skat gad blande sig i en vigummibamse her eller der er vel ikke sikkert, men det ændrer ikke på reglen som der spørges til af en der jo ikke ønsker at køre i venstre side -  Big Smile

Sjovt nok tror jeg Babysam har hittet en metode til at køre det som vareforbrug Hvis kan køber en løbecykel, så ligger der med det samme TO varer i kurven.  (jeg troede jeg havde fået bestilt to da jeg købte til barnebarnet) En løbecykel OG en pakke vådservietter. Formålet TROR jeg givet er at få gaven vådservietter ind under vareforbrug med moms og alt, og om den holder?? Måske - der er mange konsturktive mennesker til - Big Smile

vh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)