Hej alle aminoer. Jeg går med seriøse overvejelser omkring at starte egen virksomhed op. En virksomhed, som skal beskæftige sig med en meget bred portefølje af produkter, som jeg satser på at kunne opkøbe billigt ved restlager mv. Produkterne vil derfor være meget varieret efter hvilke produkter, som det er muligt at få fat i. I den forbindelse er jeg så småt startet op på at udarbejde en forretningsplan (som stadig mangler en del arbejde) Jeg har hele tiden tænkt, at jeg vil finde navnet til min virksomhed senere hen, da jeg var overbevidst om, at en ide ville dukke op på et tidspunkt. Navnet jeg søger skal være let at huske, let og stave til og gerne associeres med nøgleord som markedsplads, handel, god aftale, god pris mv. I den forbindelse har jeg overvejet både danske og engelske ord. Jeg synes, at danske ord kommer til at lyde lidt "fesne" til trods for jeg udelukkende vil satse på det danske marked til at starte med. Indtil videre er jeg kommet op med følgende navne/forslag, men synes ikke umiddelbart, at en af dem fanger mig 100 %. Umiddelbart er kun 1 og 3 en mulighed, da øvrige domæner ikke er ledige. Umiddelbart er jeg mest "hook" på FairDay, men er ikke 100 % begejstret for det. Jeg skriver derfor her for at høre, om nogle kreative mennesker kunne komme med nogle inputs? |
Hej,
Umiddelbart ud fra dem du har indtil videre, så kan jeg bedst lide FairTrade. Det forbinder jeg med en "fair deal" til en fair pris.
De andre 3 kan jeg umiddelbart ikke forbinde med dit produkt (Jo måske Marked-Price, selvom jeg ikke er så fanget af navnet)
Personligt kan jeg slet ikke forbinde FairDay med dit produkt - og Businessmen forbinder jeg med noget dyrt og smart, hvilket det ikke virker til, at være hensigten?
Håber du kan bruge det til noget.
Held og lykke
Venlig hilsen
Louise