Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg til ikke EU land uden moms...?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg har fået en forespørgsel fra nogen der vil købe et større parti mobiltelefoner af mig til Libanon.

MEN hvordan forholder det sig mht. moms?
så vidt jeg har forstået kan jeg sælge til dem uden moms men kan de afhente telefonerne hos mig eller skal de sendes direkte fra mig til en adresse i Libanon?

udover det snakkede de noget om at de først skulle til tyskland og så videre derfra... men det er jo et EU land og det er IKKE til et firma dernede... så skal der vel betales moms eller?

sagt på en anden måde hvad skal der til for at jeg kan sælge dem en stak mobiltelefoner så de ikke skal betale moms og de i sidste ende skal lande på det libanesiske marked?

Mvh.
Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

De skal sendes til Libanon hvis du skal kunne bogføre dem som salg til uden for EU-  uden moms og du skal via eksportpapirer kunne vise, at varen er gået til et land uden for EU

Hvis de har virksomhed i EU (tyskland f.eks.) så kan du jo sende dertil uden moms MEN det er din pligt at undersøge om det er det korrekt eksisterende tyske momsnummer der opgives, og ellers må du ikke sende uden moms og får både bod og andet ud af det. Du kan checke udenlandske momsnumre via skat.dk under moms - og du skal være bomsikker på det er det korrekte momsnummer der indtastes Smile

Hvis de er privatpersoner, så kan der være told og moms (libanesisk moms - kender intet til den - men hvis den findes, så ja - formentlig moms at betale Smile) når de skal ha varen IND i Libanan

Med andre ord - KUN uden moms fra dig hvis du med eksportpapirer kan bevise de er gået direkte til land uden for EU OG du skal være eksportør registreret inden

vh

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:56

hmmm lyder lidt indviklet:)

men jeg kan forstå på dem at de gerne vil afhente dem hos mig.... hvad er det for nogen eksportpapirer du snakker om? noget jeg man kan hente et sted, udfylde dem og så er alt ok eller?

tak for dit svar indtil videre!

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:02

Hej Nikolai

Jeg ved ikke noget om at sælge mobiler, men mine alarm klokker ringer når jeg læser dit indlæg. Sørg nu for at sikre dig ordentligt imod tricks.

Mvh Jens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)